Kocaeli'de bulunan TÜBİTAK Fen Lisesi, ilk mezunlarını okul bahçesinde düzenlenen törenle diplomalarını verdi. Beş yıllık yoğun bir eğitim sürecinin ardından ilk mezunlarını veren okulda, öğrencilerin bilimsel araştırmalarla dolu laboratuvar çalışmalarını tamamlayarak yeni bir hayata adım atmaları kutlandı.
Mezuniyet törenine Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır'ın yanı sıra Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, TÜBİTAK Başkanı Orhan Aydın, öğretmenler, veliler ve mezun öğrenciler yoğun ilgi gösterdi. Törende, öğrencilerin araştıran, üreten ve sorgulayan bireyler olarak yetiştirildiği vurgulanarak, geride bırakılan ulusal ve uluslararası başarılarla dolu eğitim dönemi öne çıkarıldı.
TÜBİTAK Fen Lisesi'nden yapılan açıklamada, "Bilimle büyüyen umutlara dönüşen bu yolculukta ilk mezunlarımızı vermenin gururunu yaşıyoruz. Araştıran, üreten, sorgulayan ve ülkemize değer katma hedefiyle yetişen genç bilim insanlarımızla gurur duyuyoruz. " denildi. Bu sözlerle, okulun misyonu ve mezun öğrencilerin geleceğe yönelik hedefleri vurgulandı.
Eğitim hayatlarını öğretmenleri ve ailelerinin desteğiyle başarıyla tamamlayan mezun öğrenciler, bundan sonraki süreçte yükseköğrenimlerine devam ederek bilimsel çalışmalarını sürdürmeyi hedefliyor. Bu ilk mezuniyet, okulun gelecekteki bilim insanlarını yetiştirme yolundaki önemli bir adım olarak kayıtlara geçti.
Kaynak: IGFA
İlk yorumu siz yapın.