Bursa'nın coğrafi işaretli tarımsal ürünü Bursa Siyahı İnciri'nin üretim kalitesini üst seviyede tutmaya yönelik çalışmalar devam ediyor.
Bu çerçevede, 2026 yılına odaklanan Bursa Siyahı İncir Kontrol Komisyonu Toplantısı, Bursa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
İl Tarım ve Orman Müdür Yardımcısı Erdoğan Ceylan başkanlığında toplanan komisyon, Bursa Siyahı İnciri üretiminde verimliliği ve kaliteyi artıracak uygulamalar üzerine detaylı bir değerlendirme yaptı.
Toplantıda vurgulanan önemli noktalardan biri, 2018'de Türkiye'de, ardından 2024'te Avrupa Birliği'nde coğrafi işaret tescili alan Bursa Siyahı İnciri'nin kalitesini güvence altına alan "ilekleme" uygulaması oldu.
Yetkililer, bilinçsizce kullanılan ileklerin mantari hastalıklar ile incir siyah sineği gibi zararlıların yayılmasına zemin hazırlayarak ürünün kalitesini düşürebileceği konusunda uyarıda bulundu.
Bu riskleri bertaraf etmek amacıyla Bursa Valiliği'nin tebliğleri doğrultusunda, ticarete konu olan ilek meyvelerinin sevk ve varış noktalarında denetimlerinin sürdürüleceği ve uygun olanlara belge verileceği bildirildi.
2026 yılındaki faaliyetleri koordine etmek üzere kurulan Bursa Siyahı İncir Kontrol Komisyonu, sağlıklı ilek temini ve kullanımının yaygınlaştırılması, üretimde belirlenen kalite standartlarının muhafaza edilmesi ve sürdürülebilir incir yetiştiriciliğinin teşvik edilmesi gibi konularda fikir alışverişinde bulundu.
Bursa, Türkiye'nin önde gelen incir üretim merkezlerinden biri olarak biliniyor.
Kentte yetişen Bursa Siyahı İnciri, kendine has renk yapısı, aroması ve yüksek kalitesiyle hem iç pazarda yoğun talep görüyor hem de ihracatta önemli bir yere sahip bulunuyor.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.