Manisa Büyükşehir Belediyesi ve Manisa Büyükşehir Belediyespor iş birliğiyle 21 Haziran Dünya Antrenörler Günü'nde gerçekleştirilen özel buluşmada, şehrin spor geleceği ve altyapı hedefleri değerlendirildi.
MASYA Sosyal Tesisleri'nde düzenlenen programa Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Burak Deste, Manisa Büyükşehir Belediyespor Kulübü Başkanı Alper Ayan ve çok sayıda kulüp yöneticisi ile antrenör katıldı.
Başkan Dutlulu, konuşmasında belediyecilik anlayışlarının temelinde insana ve geleceğe yatırım olduğunu vurgulayarak, halkın kaynaklarını gençlerin gelişimi için kullanma prensiplerini hatırlattı. "Biz bir belediyeyiz ve halkın kaynaklarını, imkanlarını yine halkımız ve geleceğimiz için kullanıyoruz. Bu doğrultuda yapmamız gereken en temel, en hayati görev, gençlerimize yatırım yapmaktır" diyen Dutlulu, profesyonel branşların yönetimi ve sponsorluk süreçlerine de değindi.
Salon sporlarına tam destek vereceklerini belirten Başkan Dutlulu, Manisa'nın büyük bir şehir olduğunu ve profesyonel dallarda, üst liglerde iddialı takımlarının olmasının kentin marka değerine yakıştığını ifade etti.

Futbol dışındaki branşlarda, özellikle basketbol, voleybol ve hentbolda en üst liglerde yer almaları için Büyükşehir Belediyesi olarak desteklerini sürdüreceklerini kaydetti.
Altyapı ve amatör spor dallarının önemine dikkat çeken Dutlulu, kalıcı işlerinin çocuklar, gençler ve altyapı çalışmaları olduğunu söyledi.
Bir şehirde belediyeler ve Spor Bakanlığı'nın desteği olmadan gençlere yol gösterecek kişi sayısının azaldığını belirten Dutlulu, futbol dışındaki atletizm, okçuluk, yüzme, judo ve karate gibi amatör branşlarda sponsor bulmanın zorluğuna işaret etti.
Belediyenin bu noktada durarak amatör branşlardaki gençlerin önünü açması gerektiğini vurgulayan Dutlulu, temel amaçlarının sporu ve sağlıklı yaşamı daha çok çocuğa ve daha geniş kitlelere yaymak olduğunu söyledi.
Yaz okullarının, yeni yetenekleri keşfetmedeki ilk adım olduğunu sözlerine ekledi.
Kentin spor altyapısını güçlendirecek yeni tesis yatırımlarının müjdesini de veren Başkan Besim Dutlulu, bu potansiyeli başarıya dönüştürmek için antrenörlerin fedakarlığı ve modern tesisleşmenin gerekliliğini belirtti.
Manisa'nın merkez ve ilçelerinde tesis altyapısı açısından henüz istenilen noktada olmadıklarını kabul eden Dutlulu, bu eksiği gidermek adına ciddi bir yatırım planlaması yürüttüklerini aktardı.
Mevcut gelir getirici projelerin yanına modern ve işlevsel bir spor salonu yapmayı planladıklarını belirten Dutlulu, asıl ihtiyaçlarının üst lig maçları için büyük salonlar olmaktan ziyade, altyapı salonları, yüzme havuzları, kapalı antrenman alanları ve futbol altyapı tesislerini şehre kazandırmak olduğunu ifade etti.
Antrenörlere teşekkür ederek destek sözünü yineleyen Başkan Dutlulu, Manisa'nın spor kenti olma potansiyeli yüksek bir şehir olduğunu ve desteklenen her gencin başarı elde ederek gururlandırdığını söyledi.
Bakanlık, Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleriyle koordinasyon içinde bu potansiyeli daha ileriye taşımak gerektiğini vurguladı.
Amatör branşları desteklemek ve antrenörlerin daha konforlu, profesyonel şartlarda çalışmasını sağlamak için gereken her şeyi yapacaklarının altını çizen Dutlulu, Türkiye'de sporun gelişiminin dışarıdan transfer edilen hazır takımlarla değil, yerli gençlerle mümkün olacağını söyledi.
Antrenörlere olan güvenini dile getirerek "Antrenörler Günü’nüz kutlu olsun. Sadece bugün değil, her gün yanınızdayız" dedi.
Manisa Büyükşehir Belediyespor Kulübü Başkanı Alper Ayan ise konuşmasında çocukların gelişimine odaklandıklarını belirtti.
Başkan Dutlulu'nun vizyonu doğrultusunda en önemli değerlerinin çocuklar olduğunu vurgulayan Ayan, daha çok çocuğa ulaşarak onları kötü alışkanlıklardan uzaklaştırmanın ve spora yönlendirmenin başarının anahtarı olduğunu söyledi.
Önümüzdeki dönem hedeflerini paylaşan Ayan, mevcut 3 bine yakın kursiyer çocuğun sayısını 3 yıl içinde 8 ila 10 bine çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
Bu başarılardaki en büyük payın antrenörlere ait olduğunu belirterek, emekleri için tüm antrenörlere teşekkür etti.
Gelecekte çok daha iyi işlere imza atacaklarına inandığını sözlerine ekledi.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.