Sakarya Kavşaklarında Güneş Enerjisiyle Trafik Lambası Sorunlarına Çözüm

Sakarya Büyükşehir Belediyesi, kavşaklardaki trafik kontrol cihazlarının aşırı ısınma ve elektrik kesintisi sorunlarına karşı yenilikçi bir adım attı. Trafik lambalarına entegre edilen güneş enerjisi panelleri sayesinde, sıcak havalarda yaşanan kesintiler 18 saate kadar tolere edilebilecek. Bu yeni sistem, hem arızaları önlemeyi hem de enerji ihtiyacını karşılamayı hedefliyor.
Sakarya Kavşaklarında Güneş Enerjisiyle Trafik Lambası Sorunlarına Çözüm

Sakarya Büyükşehir Belediyesi, kent genelindeki kavşaklarda trafik sinyalizasyon sistemlerinin karşılaştığı aşırı ısınma ve buna bağlı elektrik kesintisi sorunlarını gidermek amacıyla yeni bir çözüm geliştirdi.

Sinyalizasyon sistemlerinin bağlı olduğu elektrik hatlarına entegre edilen güneş enerjisi panelleriyle, olası arızaların önüne geçilmesi hedefleniyor.

Bu yenilikçi uygulama sayesinde, özellikle sıcak yaz aylarında yaşanan ve trafiğin aksamasına yol açan kesintilerin 18 saate kadar telafi edilmesi mümkün hale gelecek.

Mevcut trafik lambası kontrol sistemlerinde, doğrudan güneş ışığına maruz kalan kavşak kontrol panolarının aşırı ısınması, yaz dönemlerinde trafik lambalarının çalışmamasına neden olabiliyordu.

Bu durum, trafikte tehlikeli anların yaşanmasına ve güvenlik risklerinin artmasına sebep oluyordu.

Sakarya Kavşaklarında Güneş Enerjisiyle Trafik Lambası Sorunlarına Çözüm

Yeni sistemde, trafik lambası kontrol cihazlarının üzerine monte edilen güneş panelli çatılar, panolar için bir gölgelik vazifesi görerek aşırı ısınmayı engelliyor.

Aynı zamanda bu panellerde üretilen enerji, akü sistemlerinde depolanarak cihazların kendi enerji ihtiyacının karşılanmasına destek oluyor.

Bu güneş enerjisi sistemi sayesinde, olası bir arıza durumunda bile trafik ışıkları 18 saat boyunca güneş enerjisiyle çalışabiliyor.

Eğer bir arıza gece meydana gelirse, ekiplerin bölgeye ulaşıp sorunu gidermesine kadar geçen sürede, sistem yaklaşık 7 saat boyunca batarya desteğiyle çalışmaya devam edebiliyor.

Trafik ışıklarının elektrik kesintisi nedeniyle devre dışı kalması, kaza olasılığını artırırken yaya güvenliğini de tehlikeye atıyor ve trafik akışında düzensizliklere yol açıyordu.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.