Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, uluslararası alanda önemli bir göreve seçilerek Türkiye'yi temsil etme hakkı kazandı.
Altay, 7 kıtada 240 bin yerel yönetimi bünyesinde barındıran Dünya Belediyeler Birliği'nin (UCLG) başkanlığına getirildi.
Fas'ın Tanca kentinde gerçekleştirilen UCLG Dünya Konseyi toplantısında yapılan seçimlerde, Mexico City Belediye Başkanı'nın da aday olduğu yarıştan zaferle ayrılan Altay, 2026-2029 yılları arasındaki dönemi kapsayacak şekilde birlik başkanlığı görevini üstlenecek.
Başkan Altay, seçimin ardından yaptığı açıklamada, "Konya olarak dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan UCLG'nin başkanlık seçimlerini büyük bir teveccühle kazanmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Bu netice, şahsıma tevdi edilen bir görevin çok daha ötesinde; Konya'mıza, ülkemize ve Türkiye’nin yerel yönetim anlayışına duyulan güvenin açık bir göstergesidir." ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde yükselen Türkiye'nin yerel yönetim tecrübesini UCLG çatısı altında dünya şehirleriyle paylaşmaya devam edeceklerini vurgulayan Altay, destek veren tüm kurumlara ve Konyalılara teşekkür etti.
Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG) olarak da bilinen birlik, 140 ülkede 240 binden fazla yerel yönetimi ve 175'ten fazla yerel ve bölgesel yönetim birliğini kapsıyor.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.