İzmir'de Tarihi Aliberti Köşkü Kent Parkına Dönüştürülüyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca'da atıl durumdaki tarihi Aliberti Köşkü ve çevresindeki 22 bin metrekarelik alanı kent parkı olarak düzenliyor. Başkan Cemil Tugay, projenin tamamlanmasıyla bölgenin doğa, spor ve sosyal yaşamı bir araya getiren çok fonksiyonlu bir yaşam alanına kavuşacağını belirtti.
İzmir'de Tarihi Aliberti Köşkü Kent Parkına Dönüştürülüyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca ilçesi İnönü Mahallesi'nde bulunan ve bağış yoluyla belediyeye geçen Aliberti Köşkü ile çevresindeki 22 bin metrekarelik alanı halkın kullanımına açmak için çalışmalarını sürdürüyor.

Tarihi köşk ve geniş bahçesi, yakın zamanda hizmete girecek bir kent parkına dönüştürülecek.

Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, yapımı devam eden Aliberti Köşkü Peyzaj Tasarım Projesi'ni yerinde inceledi.

Başkan Tugay, Genel Sekreter Yardımcısı Halit Çelik ve Yol Yapım, Bakım ve Onarım Dairesi Başkanı Selahattin Mamikoğlu'ndan çalışmalar hakkında detaylı bilgi aldı.

Proje tamamlandığında Buca'nın merkezinde yeşil alanları, spor imkanlarını ve sosyal aktiviteleri birleştiren yeni bir yaşam alanı kent sakinlerine sunulacak.

Başkan Tugay, alanın kent için önemli bir değer taşıdığını vurgulayarak, “Bu bahçe, bağışçılarımız tarafından belediyemize armağan edilmiş, içinde çok eski ve değerli ağaçlar barındıran, bugüne dek yeterince bilinmeyen ancak büyük potansiyele sahip bir yer.

Mevcut doğal yapısını koruyarak daha da zenginleştireceğiz.

İnsanların huzurla vakit geçirebileceği, dinlenebileceği ve keyifli anılar biriktirebileceği güvenli bir yaşam alanı yaratıyoruz.

Kültürpark, Hasanağa Bahçesi, Aşık Veysel Rekreasyon Alanı ve İnciraltı Kent Ormanı gibi yeşil alanlarımızın kent hayatına sağladığı faydayı biliyoruz.

Bu parkın da benzer bir etki yaratacağına inanıyorum.

Çünkü kent insanının doğayla iç içe olabileceği, nefes alabileceği alanlara büyük ihtiyacı var” açıklamasında bulundu.

Projenin farklı yaş gruplarının ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde tasarlandığını belirten Başkan Tugay, “Burası sadece dinlenme alanı olmayacak, aynı zamanda spor yapmaya, gençlerin ders çalışmasına da olanak sağlayacak.

Ayrıca vatandaşlarımızın uygun fiyatlarla hizmet alabileceği bir kafeterya da bulunacak.

Kendi gençlik yıllarımda bu bölgede spor yapacak veya yürüyüş yapacak yeterli alanların olmadığını hatırlıyorum.

Bu nedenle tenis kortları, padel sahaları ve çocuk oyun alanları da ekliyoruz.

Gece geç saatlere kadar güvenli bir şekilde kullanılabilecek, her yaştan bireyin keyifle vakit geçireceği bir alan planlıyoruz.

İnşallah kısa süre içinde hizmete açacağız, ancak parkımız tamamlandıktan sonra da buradaki çalışmalarımız sürecek.

Yeşil alanların, dinlenme ve spor alanlarının artması, insanların yaşadıkları kenti daha huzurlu kullanmalarını sağlıyor.

Bu ihtiyacın bilincindeyiz ve bu tür alanları kentimize kazandırmaya devam edeceğiz.

Buca gibi büyük bir ilçenin bu tür bir yaşam alanına kesinlikle ihtiyacı var” ifadelerini kullandı.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.