2026 yılının ilk yarısında Kayseri, başta Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç'ın öncülüğündeki yatırımlar ve sosyal belediyecilik uygulamaları olmak üzere, şehircilik, turizm ve spor alanlarındaki çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde dikkatleri üzerine çekti.
Ocak ayından haziran ayına kadar süren bu dönemde, devletin üst düzey kademesinden önemli isimler, siyasi aktörler, büyükelçiler, uluslararası kuruluş temsilcileri, akademisyenler ve sivil toplum heyetleri Kayseri'ye gelerek Başkan Büyükkılıç ile bir araya geldi.
Ziyaretlerde ortak bir mesajla, Kayseri'nin artık yalnızca bir üretim ve ticaret merkezi değil, aynı zamanda şehircilik, sosyal belediyecilik, spor ve turizm alanlarında örnek alınan bir kent olduğu vurgulandı.
Ocak ayı, Kayseri'de yoğun temas trafiğine sahne oldu. 12 Ocak'ta TBMM Engelli Bireylerin Sorunlarını Araştırma Komisyonu üyeleri, Naciye–Ramazan Büyükkılıç ve Kızları Alzheimer Aktif Yaşam Merkezi'ni ziyaret ederek çalışmaları inceledi. 13 Ocak'ta eski Başbakan Tansu Çiller, Erciyes Kayak Merkezi'nde Başkan Büyükkılıç ile bir araya gelerek Erciyes'in dört mevsim turizm vizyonunu ve bölgedeki yatırımları ele aldı. 24 Ocak'ta Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi'ndeki Mutfak Sanatları Merkezi'ni ziyaret etti ve Erciyes'te incelemelerde bulunarak kentteki eğitim ve turizm yatırımlarını yakından gördü.
Ayın son günü, 29 Ocak'ta Milli Savunma Bakan Yardımcısı Salih Ayhan, Başkan Büyükkılıç'ı makamında ziyaret ederek şehrin gelişim süreci ve projeler hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Şubat ayında ise diplomasi ve hükümet temasları ön plana çıktı. 3 Şubat'ta Paris Büyükelçiliği Kültür ve Tanıtma Müşavirliği öncülüğünde kente gelen gazeteci ve influencerlardan oluşan heyet, Başkan Büyükkılıç tarafından kabul edildi.
Aynı gün Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakan Yardımcısı Burak Demiralp, AK Parti Genel Başkan Vekili Mustafa Elitaş ve Kayseri Valisi Gökmen Çiçek, belediyeyi ziyaret ederek yürütülen dönüşüm ve yatırım projeleri hakkında bilgi aldı. 11 Şubat'ta Avusturya'nın Ankara Büyükelçisi Gabriele Juen, Başkan Büyükkılıç'ın konuğu oldu ve görüşmede Kayseri'nin uluslararası iş birliği potansiyeli ve ekonomik gücü değerlendirildi.
Ayın son günü, 27 Şubat'ta Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nde Başkan Büyükkılıç ile bir araya gelerek belediyecilik vizyonuna ilişkin memnuniyetini dile getirdi.
Mart ayında gündemde sosyal belediyecilik ve kültür konuları yer aldı. 7 Mart'ta Türkiye Alzheimer Derneği Onursal Başkanı Prof. Dr. Murat Emre ve Kayseri Şube Başkanı Prof. Dr. Murat Gültekin, Alzheimer Gündüz Yaşam Merkezi'nde incelemelerde bulundu. 14 Mart'ta Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Osman Poyraz ile Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, belediyede Başkan Büyükkılıç ile görüşerek ulaşım yatırımlarını değerlendirdi.
Aynı gün AK Parti Genel Başkan Vekili Mustafa Elitaş da belediyeyi ziyaret ederek Kayseri'nin gelişimi üzerine görüş alışverişinde bulundu.
Ayın sonunda, 30 Mart'ta Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Dr. Batuhan Mumcu, Başkan Büyükkılıç'ı ziyaret ederek kültür ve turizm alanındaki iş birliklerini ve şehrin yükselen turizm potansiyelini değerlendirdi.
Nisan ayında Kayseri uluslararası ilginin merkezi haline geldi. 3 Nisan'da AK Parti Genel Merkez Kadın Kolları Başkanı Tuğba Işık Ercan, Başkan Büyükkılıç ile bir araya geldi ve şehrin görünümüne hayranlığını "Uçak inerken hangi Avrupa şehrine indik diye düşündüm" sözleriyle ifade etti. 6 Nisan'da önceki dönem Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, belediyeyi ziyaret ederek Kayseri'nin belediyecilik alanında örnek bir şehir olduğunu belirtti. 11 Nisan'da Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Başkan Büyükkılıç ile görüşerek Kayseri'nin Türkiye açısından taşıdığı stratejik öneme dikkat çekti. 14 ve 15 Nisan'da sırasıyla Çekya'nın Ankara Büyükelçisi Petr Stepanek ve Belçika'nın Ankara Büyükelçisi Hendrik Van De Velde, Başkan Büyükkılıç tarafından ağırlandı.
Görüşmelerde şehrin sanayi, ticaret, eğitim ve turizm alanlarındaki yapısı ele alındı. 16 Nisan'da Milli Savunma Bakan Yardımcısı Salih Ayhan ikinci kez Kayseri'de Başkan Büyükkılıç ile bir araya gelerek şehrin birlik ruhu ve ortak akıl kültürüne dikkat çekti. 17 Nisan'da Avrupa Spor Başkentleri ve Şehirleri Federasyonu (ACES) Başkanı Gian Francesco Lupatelli ve beraberindeki heyet, spor yatırımları ve "2029 Dünya Spor Başkenti" hedefi üzerine görüşmeler yapmak üzere Kayseri'de ağırlandı.
Ayın son günü, 26 Nisan'da AK Parti Grup Başkanvekili Bahadır Yenişehirlioğlu, belediyeyi ziyaret ederek yürütülen projeler hakkında bilgi aldı ve Türk Dünyası Kültür Başkenti Kayseri'de bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Mayıs ayında sosyal ve uluslararası iş birlikleri güçlendi. 5 Mayıs'ta Bosna Hersek Dostluk Köprüleri Derneği heyeti, Başkan Büyükkılıç'ın konuğu olarak dostluk ilişkilerinin geliştirilmesine yönelik değerlendirmeler yaptı. 15 Mayıs'ta ise Adalet Bakanı Akın Gürlek, Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nde Başkan Büyükkılıç ile bir araya gelerek çeşitli temaslarda bulundu.
Haziran ayında Kayseri'nin küresel vizyonu daha da güçlendi. 7 Haziran'da "Hibrit Tehditler Çağında Yeni Güvenlik Mimarisi" temalı forum, Millî İstihbarat Teşkilatı Başkanı İbrahim Kalın, İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Necmeddin Bilal Erdoğan, AK Parti Genel Başkan Vekili Mustafa Elitaş, TBMM Millî Savunma Komisyonu Başkanı Hulusi Akar ve Başkan Dr. Memduh Büyükkılıç'ın yanı sıra yaklaşık 500 gencin katılımıyla gerçekleştirildi. 11 Haziran'da uluslararası spor dünyasının önemli organizasyonlarından ACES Women Allies Global Summit'in ev sahipliği bayrağı Kayseri'ye teslim edildi.
Başkan Büyükkılıç, organizasyonun kent adına önemli bir gurur kaynağı olduğunu belirtirken, bayrak ACES Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye Genel Sekreteri Adem Sever tarafından takdim edildi.
Ayın son haftasında, 19 Haziran'da Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, çeşitli programlar kapsamında Kayseri'ye gelerek Başkan Büyükkılıç tarafından ağırlandı.
2026 yılının ilk altı ayında gerçekleşen bu yoğun ziyaret trafiği, Bakanlardan büyükelçilere, genel başkan vekillerinden uluslararası kuruluş temsilcilerine kadar geniş bir yelpazede gerçekleşen temaslar, Başkan Dr. Memduh Büyükkılıç'ın ortaya koyduğu belediyecilik anlayışının, şehir vizyonunun ve yatırım hamlelerinin ulusal ve uluslararası ölçekte yakından takip edildiğini gösterdi.
Kayseri, bu dönemde sadece Türkiye'nin değil, dünyanın farklı ülkelerinden gelen heyetlerin de ilgiyle takip ettiği, örnek aldığı ve iş birliği geliştirmek istediği bir şehir haline geldi.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.