Türkiye Kruvaziyer Turizminde Rekorlara Koşuyor: Yolcu Sayısı 455 Bini Aştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin kruvaziyer turizminde dikkat çekici bir yükseliş kaydettiğini duyurdu. Bu yılın ilk beş ayında limanlara yanaşan kruvaziyer gemi sayısı 324’e, ağırlanan yolcu sayısı ise 455 bin 580’e ulaştı. Özellikle Mayıs ayında kaydedilen rakamlar, son 14 yılın en yüksek seviyesini temsil ediyor.
Türkiye Kruvaziyer Turizminde Rekorlara Koşuyor: Yolcu Sayısı 455 Bini Aştı

Türkiye, kruvaziyer turizminde elde ettiği başarılarla bölgesel ve küresel ölçekte önemli bir destinasyon olma yolunda ilerliyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ülkenin deniz turizmindeki mevcut durumuna dair güncel verileri kamuoyuyla paylaştı.

Bakan Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, yılın ilk beş aylık diliminde Türkiye limanlarını ziyaret eden kruvaziyer gemisi sayısı 324’e ulaşırken, bu gemilerle gelen yolcu sayısı da 455 bin 580 olarak kaydedildi.

Bu rakamlar, Türkiye'nin kruvaziyer turizminde kaydettiği ivmeyi net bir şekilde ortaya koyuyor.

Mayıs ayına özel olarak açıklanan veriler de dikkat çekici bir tabloyu gözler önüne serdi.

Bakan Uraloğlu, Mayıs ayında limanlarda ağırlanan kruvaziyer gemi sayısının 169’a, yolcu sayısının ise 257 bin 897’ye yükseldiğini belirtti.

Bu artışın, son 14 yılın en yüksek Mayıs ayı rakamı olduğuna işaret edildi.

Bu gelişmelerin, Türkiye’nin deniz turizminde hem bölgesel hem de küresel anlamda kilit bir merkez haline gelmesindeki rolünü pekiştirdiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, limanlara gösterilen bu yoğun ilginin, ülkenin kruvaziyer rotalarındaki stratejik konumunu daha da güçlendirdiğini ifade etti.

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin küresel kruvaziyer turizmindeki payını artırmaya devam etme hedefinde emin adımlarla ilerlediğini sözlerine ekledi.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.