Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji alanındaki ilerlemelerine dair önemli açıklamalarda bulundu.
Bakan Bayraktar'ın paylaştığı bilgilere göre, ülkenin toplam elektrik kurulu gücü 125 bin 598 megavata yükseldi.
Bu yükselişin dikkat çekici bir yönü ise yenilenebilir enerji kaynaklarının kurulu güç içindeki artan payı oldu.
Türkiye'nin yenilenebilir enerji kurulu gücü, 78 bin 561 megavata ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı.
Bakan Bayraktar'ın açıklamalarına göre, özellikle rüzgâr ve güneş enerjisi alanlarındaki yatırımlar meyvelerini vermeye devam ediyor.
Bu iki kaynağın toplam kapasitesi 42 bin megavatı aşmış durumda.
Bu rakam, Türkiye'nin toplam kurulu gücünün üçte birinden fazlasının yenilenebilir kaynaklardan sağlandığını gösteriyor.

Bakan Bayraktar, Türkiye'nin yerli ve temiz enerji kaynaklarına yatırım yapma politikasının kararlılıkla sürdürüleceğini belirtti.
Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma ve "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye" hedefine ulaşma yolunda, yerli ve temiz kaynaklara yapılan yatırımların devam edeceğini vurguladı.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.