Menemen'de Ot Yangını Sanayi Bölgesinde Paniğe Yol Açtı: Kimya Fabrikasına Sıçramadan Önlenerek Felaket Önleniyor

İzmir'in Menemen ilçesi Maltepe Mahallesi Serbest Bölge mevkiinde saat 16.00 civarında başlayan ot yangını, rüzgarın etkisiyle hızla yayılarak sanayi bölgesinde endişeye neden oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi ve Orman Bölge Müdürlüğü ekiplerinin hızlı müdahalesiyle, alevlerin bir kimya fabrikasına sıçraması engellendi.
Menemen'de Ot Yangını Sanayi Bölgesinde Paniğe Yol Açtı: Kimya Fabrikasına Sıçramadan Önlenerek Felaket Önleniyor

İzmir'in Menemen ilçesine bağlı Maltepe Mahallesi Serbest Bölge mevkisinde bugün öğleden sonra başlayan ot yangını, bölgedeki sanayi kuruluşları için ciddi bir tehlike oluşturdu. Saat 16.00 sularında çıkan alevler, etkili olan rüzgarla birlikte hızla genişleyerek sanayi alanında paniğe yol açtı.

Olayın bildirilmesinin ardından İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, altı tonajlı araç ve altı arazözü bölgeye sevk etti. Eş zamanlı olarak İzmir Orman Bölge Müdürlüğü de iki arazöz, bir helikopter ve bir su tankeri ile söndürme çalışmalarına destek verdi.

Yangın söndürme çalışmalarına İZSU ve ilçe belediyelerine ait su tankerleri de katılarak ekiplere önemli bir destek sağladı. Ekiplerin en büyük önceliği, alevlerin bölgede faaliyet gösteren bir kimya fabrikasına ulaşmasını engellemek oldu. Bu kritik müdahale sayesinde olası bir endüstriyel felaketin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Menemen'de Ot Yangını Sanayi Bölgesinde Paniğe Yol Açtı: Kimya Fabrikasına Sıçramadan Önlenerek Felaket Önleniyor

Yangın, otluk alanda kontrol altına alınmaya çalışılırken, alevlerin fabrikalara doğru yayılmasını engellemek amacıyla ekiplerin çalışmaları aralıksız devam ediyor. Fabrika çevresinde güvenlik tedbirleri artırılırken, riskli görülen noktalarda itfaiye ekipleri hazır bekletiliyor.

Kaynak: IGFA

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.