İzmir'in Menemen ilçesine bağlı Maltepe Mahallesi Serbest Bölge mevkisinde bugün öğleden sonra başlayan ot yangını, bölgedeki sanayi kuruluşları için ciddi bir tehlike oluşturdu. Saat 16.00 sularında çıkan alevler, etkili olan rüzgarla birlikte hızla genişleyerek sanayi alanında paniğe yol açtı.
Olayın bildirilmesinin ardından İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, altı tonajlı araç ve altı arazözü bölgeye sevk etti. Eş zamanlı olarak İzmir Orman Bölge Müdürlüğü de iki arazöz, bir helikopter ve bir su tankeri ile söndürme çalışmalarına destek verdi.
Yangın söndürme çalışmalarına İZSU ve ilçe belediyelerine ait su tankerleri de katılarak ekiplere önemli bir destek sağladı. Ekiplerin en büyük önceliği, alevlerin bölgede faaliyet gösteren bir kimya fabrikasına ulaşmasını engellemek oldu. Bu kritik müdahale sayesinde olası bir endüstriyel felaketin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Yangın, otluk alanda kontrol altına alınmaya çalışılırken, alevlerin fabrikalara doğru yayılmasını engellemek amacıyla ekiplerin çalışmaları aralıksız devam ediyor. Fabrika çevresinde güvenlik tedbirleri artırılırken, riskli görülen noktalarda itfaiye ekipleri hazır bekletiliyor.
Kaynak: IGFA
İlk yorumu siz yapın.