Malatya'da depremin ardından başlatılan yeniden yapılanma ve gelişim süreci, çeşitli alanlardaki projelerle hız kesmeden devam ediyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, şehrin hem fiziksel hem de sosyal dokusunu güçlendirmeye yönelik çalışmaları değerlendirerek, önemli açıklamalarda bulundu. Yerinde dönüşüm ve TOKİ/Emlak Konut iş birliğiyle tamamlanan konut projeleriyle 124 bin bağımsız bölümün inşa edildiği belirtildi. Bu sürecin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliği, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum'un çözüm odaklı yaklaşımı ve yerel yönetimlerin koordinasyonu sayesinde hızlandığı ifade edildi.
Altyapı yatırımları da şehirdeki dönüşümün önemli bir parçasını oluşturuyor. Başkan Er, Kuzey Çevre Yolu'nun bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını ve mevcut kuşak yolları ile bağlantı yollarının ulaşım sıkıntılarını büyük ölçüde azalttığını belirtti. Rezerv alanlarındaki inşaat nedeniyle geçici olarak kapalı olan bölgelerin tamamlanmasıyla ulaşımın daha da rahatlayacağının altı çizildi. Ayrıca, Yeşilyurt'tan başlayıp Gedik üzerinden kuşak yoluna bağlanacak yaklaşık 3,5 milyar liralık ikinci viyadük projesinin yanı sıra, bu projeyle eş zamanlı çalışacak dört şeritli yeni bir yolun da ulaşım yükünü hafifleteceği bilgisi paylaşıldı.

Şehrin su güvenliğini artırmaya yönelik adımlar da atılıyor. Depremde yaşanan kesintiler ve suyun bulanık akması gibi riskleri ortadan kaldırmak amacıyla, Fırat Havzası'ndan Malatya'ya yeni bir içme suyu hattı kazandırılması projesine başlandı. İnderesi bölgesine kurulacak yeni arıtma tesisi, mevcut sistemle entegre çalışarak Malatya'nın su tedarikinde daha güvenli bir yapı oluşturacak. Bu proje, yıllardır hayata geçirilmesi planlanan ve şehrin su kaynakları açısından kritik öneme sahip bir adım olarak öne çıkıyor.

Büyükşehir Belediyesi, deprem sonrası yaraların sarılmasının yanı sıra, geleceğin Malatya'sını inşa etme vizyonuyla hareket ediyor. Başkan Er, yaklaşık 4 milyar liralık spor yatırımı kapsamında beş büyük spor kompleksi ve 60'ın üzerinde spor tesisinin inşa edildiğini duyurdu. Yeni kütüphanelerin kazandırılması, 7 gün 24 saat hizmet veren yaşam alanlarının oluşturulması gibi çalışmalar da devam ediyor. Deprem sonrası oluşan 800 bin metrekarelik döküm alanının bilimsel çalışmalarla büyük bir park veya kent ormanına dönüştürülmesi planlanırken, Orduzu'daki eski çöp sahasının da kapatılarak yeşillendirileceği ve bu alana 600 milyon liralık yatırımla yeni bir düzenli depolama alanı oluşturulacağı belirtildi. Kernek Parkı'nın 7 dönümden 35 dönüme çıkarılması ve Seyir Terası'na kadar uzanabilecek bir teleferik projesi olasılığı da gündemde yer alıyor. Meyvecilik Araştırma Enstitüsü arazisinin doğal yapısının korunarak vatandaşların nefes alabileceği bir yaşam alanına dönüştürüleceği de açıklandı. Bu çalışmalarla birlikte, konteyner kentlerin kaldırılmasının ardından Malatya'da depremin izlerinin büyük ölçüde silineceği ve şehirden daha planlı, güçlü ve çok merkezli bir yapıya kavuşacağı öngörülüyor. Kültür ve spor alanındaki faaliyetlerin de hız kesmeden sürdüğü, 28. Kayısı Festivali, Uluslararası Arslantepe Yarı Maratonu, Dağ Bisikleti Yarışları, Tenis Turnuvası ve Kültür Yolu Festivali gibi etkinliklerin şehrin moral ve motivasyonunu artırdığı ifade edildi. Kültür Yolu Festivali kapsamında düzenlenecek gastronomi festivaliyle birlikte, 100. Yıl Parkı'ndaki yenilenen gastronomi merkezinin de ünlü şef Ömür Akkor ile birlikte hizmete açılacağı duyuruldu.
Kaynak: IGFA
İlk yorumu siz yapın.