Türkiye'nin kruvaziyer turizminde altın çağını yaşadığına dair veriler, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından açıklandı. Bakan Abdulkadir Uraloğlu'nun değerlendirmelerine göre, 2026 yılının ilk beş aylık diliminde ülkenin limanlarını ziyaret eden kruvaziyer gemi sayısı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2,2'lik bir artışla 324'e ulaştı. Bu artış, aynı zamanda kruvaziyer yolcu sayısında da belirgin bir yükselişe işaret ederek toplamda 455 bin 580 kişiye ulaşıldığını gösterdi.
Mayıs 2026 verileri ise sektördeki ivmelenmenin ne kadar güçlü olduğunu gözler önüne serdi. Bu ayda limanlara uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 14,2'lik dikkat çekici bir artışla 169'a fırladı. Yolcu sayısı da benzer bir yükselişle yüzde 10,8 artarak 257 bin 897 kişiye ulaştı. Bu rakamlar, Türkiye'nin kruvaziyer turizmi açısından son 14 yılın en yoğun Mayıs ayını yaşadığı anlamına geliyor.

Kuşadası Limanı, kruvaziyer turizminde bu dönemde de liderliğini korudu. Mayıs ayında Kuşadası'na 75 kruvaziyer gemisi demir atarak 127 bin 670 yolcuyu ağırladı. İstanbul limanları 31 gemi ve 59 bin 176 yolcu ile ikinci sırada yer alırken, Bodrum Limanı 11 gemi ve 10 bin 889 yolcu ile listenin devamında yer aldı. Diğer limanlar ise toplamda 52 gemi ve 60 bin 162 yolcuya ev sahipliği yaptı.
Yılın ilk beş aylık verileri de Kuşadası'nın üstünlüğünü pekiştirdi. Kuşadası Limanı'na 129 kruvaziyer uğrak gerçekleştirilirken, 189 bin 141 yolcu ağırlandı. İstanbul limanları 66 gemi ve 115 bin 323 yolcu ile ikinci sırada yer alırken, İzmir Alsancak Limanı 26 gemi ve 51 bin 202 yolcu ile üçüncü sırayı aldı. Diğer limanlar ise bu beş aylık periyotta 99 bin 914 kruvaziyer yolcuya kapılarını açtı.
Kaynak: IGFA
İlk yorumu siz yapın.