Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin uzaydaki önemli varlıklarından biri olan haberleşme uydusu TÜRKSAT 5A'nın yörüngedeki beşinci yılını tamamlaması dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı duyuruda, TÜRKSAT 5A'nın uzaydaki görevine devam ettiğini ve bu süreçte Türkiye'nin haberleşme kapasitesini önemli ölçüde artırdığını vurguladı.
Bakan Uraloğlu, TÜRKSAT 5A'nın beş yıllık görev süresiyle Türkiye'nin uzaydaki varlığını pekiştirdiğini ifade etti. Mesajında, "Beş yıldır uzaydaki köprümüz, haberleşmedeki gücümüz… " ifadesini kullanan Bakan Uraloğlu, uydunun Türkiye'nin uzay teknolojileri alanındaki ilerleyişinde kritik bir rol üstlendiğini belirtti. Bu uydu sayesinde haberleşme altyapısının daha geniş bir kapsama alanına ulaşarak daha yüksek bir kapasiteye sahip olduğu kaydedildi.
TÜRKSAT 5A'nın uzaya gönderilmesindeki temel amacın, Türkiye'nin uydu üzerinden yürüttüğü haberleşme hizmetlerinin kalitesini ve erişilebilirliğini yükseltmek olduğu hatırlatıldı. Bu gelişme, hem ulusal hem de uluslararası alanda Türkiye'nin uydu teknolojilerindeki yetkinliğini göstermesi açısından büyük önem taşıyor.
Bakan Uraloğlu, TÜRKSAT 5A'nın uzaydaki beşinci yıl dönümünü gururla kutladığını belirterek, bu projede emeği geçen tüm kurum ve personeli tebrik etti. Bu başarının, Türkiye'nin gelecekteki uzay projeleri için de önemli bir motivasyon kaynağı olduğu ifade edildi.
Kaynak: IGFA
İlk yorumu siz yapın.