Mamak Metrosu İnşaatında Son Durum: Başkan Yavaş Şantiyede İnceleme Yaptı

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, yapımı süren Mamak Metrosu'nun Dikimevi-Natoyolu uzatma hattı şantiyesini ziyaret ederek incelemelerde bulundu. 7,46 kilometre uzunluğundaki ve 8 istasyondan oluşan projenin 5 istasyonunda çalışmaların devam ettiğini belirten Yavaş, hattın 14 Ocak 2029'da tamamlanmasının hedeflendiğini söyledi.
Mamak Metrosu İnşaatında Son Durum: Başkan Yavaş Şantiyede İnceleme Yaptı

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, kent içi ulaşım ağını genişletme çalışmaları kapsamında yapımı devam eden Mamak Metrosu'nun şantiyesinde incelemelerde bulundu. 7,46 kilometrelik güzergah üzerinde 8 istasyon bulunan Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Projesi'nde gelinen son durum hakkında bilgi alan Başkan Yavaş'a ziyaretinde ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri ve Ankara Büyükşehir Belediyesi bürokratları da eşlik etti.

Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ Proje Müdürü Arif Volkan İçöz, Başkan Yavaş'a projenin mevcut durumu hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. İçöz, toplam 8 istasyon planlanan hattın 5'inde inşaat çalışmalarının fiilen sürdüğünü bildirdi. Projenin 16 Temmuz 2025 tarihinde başladığını ve hedeflenen tamamlanma tarihinin 14 Ocak 2029 olduğunu belirtti.

Bilgilendirme toplantısının ardından Başkan Yavaş, basın mensuplarıyla birlikte çalışmaların yoğun olarak devam ettiği istasyonları yerinde gezerek incelemelerde bulundu. Yavaş, gazetecilerin hattın ne zaman hizmete gireceğine dair sorularına, "Seçimden önceye çekeriz inşallah" şeklinde yanıt verdi.

Başkan Yavaş, Mamak Metrosu'nun yanı sıra Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin yapımını planladığı diğer metro hatları hakkında da açıklamalarda bulundu. Yatırım programına alınan Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca metro hatlarının ihale hazırlıklarının tamamlanmak üzere olduğunu ve yakında ihaleye çıkılacağını sözlerine ekledi.

Kaynak: IGFA

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.