Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin, kent genelinde vatandaşların daha rahat ve güvenli ulaşımını sağlamak amacıyla hizmete aldığı asansör ve yürüyen merdiven sistemleri, zaman zaman yaşanan sorumsuzluklar nedeniyle gündeme geliyor. Son olarak Gebze Hünkar Üst Geçidi'nde kaydedilen bir olay, bu duruma dikkat çekti.
Güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde, dört kişilik bir grubun, üst geçitte bulunan asansörün girişini kapatarak adeta işgal ettiği görüldü. Grup üyelerinin, alanda yedikleri çekirdeklerin kabuklarını yere atmasıyla oluşan kirlilik, kamu malının hor kullanılmasına bir örnek teşkil etti. Bu tür davranışlar, vatandaşların ortak kullanım alanlarının temizliği ve erişilebilirliği konusunda ciddi sorunlara yol açıyor.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından özellikle yaşlılar, engelli bireyler, hamileler ve çocuklu ailelerin günlük yaşamlarını kolaylaştırmak amacıyla titizlikle hizmete sunulan bu sistemler, her gün binlerce kişi tarafından kullanılıyor. Asansör girişlerinin kapatılması ve çevresinin kirletilmesi gibi eylemler, öncelikli olarak bu hizmetlere ihtiyaç duyan vatandaşların mağduriyetine neden oluyor.
Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, kamuya ait tüm ortak kullanım alanlarının korunması ve daha duyarlı bir şekilde sahiplenilmesi gerektiği yönünde vatandaşlara bir kez daha çağrıda bulundu. Bu tür sorumsuz davranışların engellenmesi ve kamu malına zarar verilmesinin önlenmesi için toplumsal farkındalığın artırılması büyük önem taşıyor.
Kaynak: IGFA
İlk yorumu siz yapın.