Sendikadan Sağlık Bakanlığı Önünde Açıklama: "Disiplin Süreçleri Örgütlenme Hakkına Baskı"

Birlik ve Dayanışma Sendikası, 3. Şube Başkanı Hacı Yusuf Eryazğan hakkında yürütülen disiplin süreçlerini Sağlık Bakanlığı önünde protesto etti. Sendika Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, soruşturmaların sağlık çalışanlarının ifade özgürlüğü ve örgütlenme hakkına yönelik bir baskı olduğunu belirtti. Mehlepçi, savcılığın suç unsuru bulmadığı paylaşımların disiplin cezasına dönüştürülmeye çalışılmasının hukuk devleti ilkeleriyle bağdaşmadığını vurguladı.
Sendikadan Sağlık Bakanlığı Önünde Açıklama: "Disiplin Süreçleri Örgütlenme Hakkına Baskı"

Ankara'da Sağlık Bakanlığı önünde bir araya gelen Birlik ve Dayanışma Sendikası üyeleri, sendika yönetici Hacı Yusuf Eryazğan hakkında başlatılan disiplin soruşturmalarına tepki gösterdi. Sendika Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, burada yaptığı açıklamada, yürütülen süreçlerin sadece bir sendika yöneticisine yönelik bireysel bir işlem olmadığını, sağlık çalışanlarının anayasal haklarına ve demokratik tepki mekanizmalarına yapılmış bir müdahale olduğunu savundu.

Dr. Ahmet Mehlepçi, Hacı Yusuf Eryazğan'ın uzun yıllardır aile hekimleri ve aile sağlığı çalışanlarının karşılaştığı sorunları kamuoyuna taşıdığını, sağlık politikalarına ilişkin eleştirilerini demokratik platformlarda dile getirdiğini hatırlattı. Mehlepçi, bu faaliyetler nedeniyle Eryazğan hakkında çeşitli soruşturmalar açıldığını ve disiplin cezaları talep edildiğini aktardı. Özellikle sosyal medya üzerinden yaptığı bazı paylaşımlar hakkında savcılık tarafından kovuşturmaya yer olmadığına dair kararlar alındığını belirten Mehlepçi, ceza hukuku açısından suç olarak değerlendirilmeyen eylemlerin disiplin hukuku çerçevesinde cezalandırılmaya çalışılmasının hukuk devleti prensiplerini zedelediğini ifade etti.

Sendika tarafından yapılan açıklamada, ifade özgürlüğü, sendikalaşma hakkı ve hak arama özgürlüğünün tüm kamu görevlileri için temel ve vazgeçilmez haklar olduğu vurgulandı. Sağlık sistemindeki sorunların çözümü yerine, bu sorunları dile getirenlerin hedef haline getirilmesinin doğru bir yaklaşım olmadığını dile getiren sendika, eleştirel seslerin bastırılmaya çalışıldığını iddia etti.

Hakkındaki disiplin süreciyle ilgili görüşlerini paylaşan Hacı Yusuf Eryazğan ise, daha önceki dönemlerde sağlık politikalarına yönelik eleştirileri nedeniyle açılan davalarda bakanlığın haksız bulunduğunu hatırlattı. Eryazğan, savcılık tarafından suç unsuru bulunmayan sosyal medya paylaşımlarının şimdi disiplin soruşturmasına konu edilmesinin düşündürücü olduğunu belirtti. Uygulanan bu işlemlerin, eleştirel görüşlerini dile getiren tüm sağlık çalışanlarına ve sendikalara yönelik bir uyarı niteliği taşıdığını öne süren Eryazğan, sendikal mücadeleden ve sağlık çalışanlarının sorunlarını kamuoyuna duyurmaktan vazgeçmeyeceklerini sözlerine ekledi.

Kaynak: IGFA

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.