Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından Londra'da düzenlenen Yeşil Şehirler Konferansı'na katılan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, kentteki yeşil dönüşüm çalışmaları ve Gaziantep Modeli hakkındaki tecrübelerini paylaştı.
Konferansta yaptığı sunumlarda, "Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene: Gaziantep Modeli" yaklaşımını anlatan Başkan Şahin, "Dirençli Yeşil Şehir" perspektifini de katılımcılarla paylaştı.
Konferans kapsamında temaslarını sürdüren Başkan Şahin, Gaziantep'te temeli atılacak metro projesi için de önemli bir gelişmeyi duyurdu.

EBRD ile metro projesine yönelik yeşil finansman sağlanması konusunda görüşmeler yapacağını belirten Şahin, "EBRD'de yarın metro ile ilgili son görüşmeleri yapacağız. Bildiğiniz gibi metro için Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıktı. Yeşil finansman bulmam gerekiyordu. Yeşil finansmanı bularak ülkemize, şehrimize dönmüş olacağız," ifadeleriyle müjdeyi verdi.
Yeşil Şehirler Ağı'nın 10. yılı etkinliklerinde Gaziantep ve Türkiye'yi temsil eden Başkan Şahin, küresel ısınma ve orman yangınları gibi sorunlara dikkat çekerek, dünya genelinde fikir, eylem ve söylem birliğinin önemini vurguladı.
Yeni bir dünya düzeninde, yeşil finansmanın hayati rol oynadığını belirten Şahin, kentsel soğutma, yeşil binalar ve yapay zeka destekli finansmana ulaşım gibi konuların gelecekte öne çıkacağını kaydetti.
Gaziantep Modeli'nin bir dünya modeli olması için çalıştıklarını dile getiren Şahin, bu süreçte mikrodan makroya, makrodan mikroya atılacak adımların önemine değindi.
Şahin, "Her şey para değil. Günün sonunda doğru fikir, inovasyon, iyi tasarım beraberinde çok büyük yeni dönüşümlere neden oluyor. Bu çalışmaların hepsinde şu an arkadaşlarımızla biz ne yaptık, bundan sonra ne yapmamız gerekiyor? Bunu çalışacağız," diyerek konuşmasını tamamladı.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.