Bursa'da zeytinliklerde zararlı böceklerle mücadele kapsamında yoğun bir takip süreci yürütülüyor.
İl genelinde zeytin güvesinin popülasyonunda artış gözlemlenmesi üzerine, Bursa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü harekete geçti.
Kurulan izleme tuzaklarında yapılan kontrollerde, zeytin güvesi popülasyonunun ekonomik zarar eşiğine yaklaştığı tespit edildi.
Bu durum üzerine müdürlük, zeytin üreticilerine yönelik ilaçlama yapılması gerektiğine dair duyurular yayımladı.
Sahada görevli müdürlük ekipleri, verimli ve sağlıklı bir üretim sezonu geçirilmesi amacıyla zararlı ile mücadele çalışmalarının titizlikle sürdürüleceğini bildirdi.
Üreticilerin, bu zararlı ile mücadelede yapılan uyarılara dikkat etmesinin büyük önem taşıdığı vurgulandı.
Müdürlük, kontrollerin düzenli olarak devam edeceğini belirtti.

Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.