Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), küresel iklim değişikliğiyle mücadele ve çevreye duyarlılığın artırılması hedefleri doğrultusunda, yaygın eğitim faaliyetlerini dijital ortama taşıyan önemli bir adım attı. Bu çerçevede, kurumun "İklim Değişikliği Eylem Planı 2026-2030" hedefleri doğrultusunda, okullarda ve halk eğitimi merkezlerinde yürütülen farkındalık çalışmalarının daha geniş kitlelere ulaşması ve etkinliğinin artırılması amaçlanıyor.
Artık Halk Eğitimi Merkezleri Bilişim Ağı (HEMBA) üzerinden iklim değişikliğine uyum, çevre koruma ve sürdürülebilirlik gibi kritik konularda, farklı yaş gruplarına ve ihtiyaçlara yönelik dijital eğitim içerikleri sunulacak. Bakanlığın temel amacı, toplumun her kesiminden bireyin iklim değişikliği konusundaki bilgi düzeyini yükseltmek ve çevreye duyarlı yaşam biçimlerini teşvik etmektir.
Mevcut eğitim programlarında da güncellemeler yapılacak. Çevre, iklim değişikliği ve sıfır atık temalı kurslar, güncel bilimsel veriler ve değişen ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak yeniden düzenlenecek. Geçtiğimiz yıl başlatılan ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bir parçası olan "Enerji Dostu Mavi Yeşil Okul Etiketi Programı" da yaygın eğitim kurumlarında uygulanarak daha fazla öğrenci ve vatandaşa ulaşması sağlanacak.
İş birlikleri de eğitim programlarının zenginleştirilmesinde rol oynayacak. Milli Eğitim Bakanlığı ile Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA) arasında yürütülen çevre ve iklim odaklı başarılı uygulamalar, halk eğitimi merkezlerinde ve diğer yaygın eğitim kurumlarında tanıtılacak. Ayrıca, HEMBA platformuna su kaynaklarının korunması, su kayıplarının azaltılması ve tasarruf bilincinin geliştirilmesine yönelik dijital içerikler eklenecek. Sıfır atık yaklaşımının benimsenmesi için atıkların azaltılması, yeniden kullanımı ve geri dönüşüm süreçleri konusunda farkındalık çalışmaları yürütülecek. Kurumlarda çevre yönetim sistemlerinin yaygınlaştırılması da bakanlığın öncelikli hedefleri arasında yer alıyor.
Kaynak: IGFA
İlk yorumu siz yapın.