Su kaynaklarının korunması ve verimli kullanılmasına yönelik önemli bir adım atıldı.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Su Verimliliği Bilgi Sistemi'nin (SVBS) hizmete girdiğini bildirdi.
Bakan Yumaklı, sistemin, Türkiye'nin su varlıklarının daha etkin bir şekilde yönetilmesine önemli katkılar sunacağını belirtti.
Yeni sistemle birlikte, suyun her damlasının dijital ortamda kayıt altına alınacağı vurgulandı.
Sosyal medya hesabı üzerinden açıklamalarda bulunan Bakan Yumaklı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın öncülük ettiği Su Verimliliği Seferberliği'ne atıfta bulundu.
Yumaklı, "Suyun her damlası artık dijital kayıt altında. Risklere hazırlıklı ve krizlere dayanıklı bir Türkiye için Su Verimliliği Bilgi Sistemi’ni hayata geçirdik" ifadelerini kullandı.

Bu önemli çalışmaya verdiği destek ve himayelerinden dolayı Emine Erdoğan'a teşekkür eden Bakan Yumaklı, su kaynaklarının korunması konusundaki gayretlerin azimle devam edeceğinin altını çizdi.
Su Verimliliği Seferberliği'nin, su kaynaklarının korunması amacıyla başlatılan köklü bir dönüşüm hareketi olduğunu ifade eden Emine Erdoğan da, Su Verimliliği Bilgi Sistemi ve Belgelendirme Süreci'nin, suyun korunması yönündeki çabaları daha da güçlendireceğine inandığını dile getirdi.
Erdoğan, uygulamanın sürdürülebilir bir geleceğin inşa edilmesine katkı sağlaması temennisinde bulundu.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.