Yıldırım'da Kentsel Dönüşümle Birlikte Ulaşım Ağında Önemli İyileştirmeler Yapılıyor

Bursa'nın Yıldırım Belediyesi, ilçe genelinde ulaşım ağını daha konforlu hale getirmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. 2025 yılında 18 bin 420 ton asfalt serimi gerçekleştiren belediye, 2026 yılının ilk 5 ayında da 4 bin 985 ton asfalt, 16 bin 245 metrekare parke ve 7 bin 700 metre bordür döşemesi yaptı. Bu çalışmalarla birlikte ilçe trafiğinde rahatlama hedefleniyor.
Yıldırım'da Kentsel Dönüşümle Birlikte Ulaşım Ağında Önemli İyileştirmeler Yapılıyor

Yıldırım Belediyesi, daha yaşanabilir bir ilçe oluşturma hedefi doğrultusunda ulaşım altyapısını iyileştirmeye yönelik çalışmalarına hız kazandırdı. 2025 yılı içerisinde toplam 18 bin 420 ton asfalt serimi gerçekleştiren belediye, 2026 yılı asfalt sezonunun başlamasıyla birlikte de bu alandaki faaliyetlerini yoğunlaştırdı.

2026 yılının ilk beş aylık diliminde gerçekleştirilen çalışmalarda, 4 bin 985 ton asfalt serimi tamamlanırken, bunun yanı sıra 16 bin 245 metrekare parke taşı ve 7 bin 700 metre bordür döşeme işi de yapıldı.

İlçedeki trafik akışını kolaylaştırmak ve ulaşımı daha erişilebilir kılmak amacıyla yeni imar yolları açma çalışmaları da sürdürüldü.

Bu kapsamda son beş ayda bin 135 metre uzunluğunda imar yolu açıldı.

Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, şehirlerin yaşam kalitesini belirleyen önemli faktörlerden birinin ulaşım olduğunu vurgulayarak, kentsel dönüşüm projelerinde bütüncül bir yaklaşım sergilediklerini belirtti.

Yılmaz, "Kentsel dönüşüm alanında artık sadece Bursa'da değil, Türkiye'de örnek gösterilen tecrübeli kurumlardan biri haline geldik. Bu başarımızın temelinde, kentsel dönüşümü bütüncül bir yaklaşımla gerçekleştirmemiz yatıyor. Biz sadece binaları dönüştürmüyoruz. Yeni ulaşım arterleri, konforlu yollar, sosyal tesisler, yeşil alanlar, kütüphaneler ile şehrimizi dönüştürüyoruz." açıklamasında bulundu.

Başkan Yılmaz, Yıldırım'ın yüzölçümü ve nüfus yoğunluğunun ters orantılı olmasının, kentsel dönüşümden ulaşıma kadar pek çok alanda çalışmaları zorlaştırdığını dile getirdi.

Göreve başladıklarında bu zorlukların farkında olduklarını belirten Yılmaz, "Yıldırım'ın güvenli, modern konutlar kadar gelişmiş bir ulaşım ağına ve konforlu yollara da ihtiyacı var. Bu farkındalıkla görev sürecimiz boyunca 185 bin metrekare yeni imar yolu açtık, 340 bin ton asfalt serimi, 100 bin metre bordür ve 295 bin metrekare parke çalışması gerçekleştirdik. Bu yıl da, yaz sezonuyla birlikte ulaşım çalışmalarımıza hız verdik. Bir yandan yollarımızı daha konforlu hale getirirken, bir yandan da yeni imar yollarıyla ulaşımı rahatlatmaya ve hemşehrilerimizin yaşamını kolaylaştırmaya devam edeceğiz." dedi.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.