Yeşil Şehirler Zirvesi Londra'da Toplandı: Bursa'dan "Daha Yeşil Bir Gelecek" İçin İyi Uygulamalar Takip Edildi

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından Londra'da düzenlenen Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı'na Türkiye'den katılan belediye başkanları, kentlerin iklim değişikliğiyle mücadelesi ve sürdürülebilir gelecek için yenilikçi çözümleri değerlendirdi. Toplantıda, ulaşım, ısıtma ve atık su sistemlerinin elektrifikasyonu, düşük karbonlu konutlar ve yapay zekânın rolü ele alındı. Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, "Daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir" hedefiyle iyi uygulamaları yakından takip ettiklerini belirtti.
Yeşil Şehirler Zirvesi Londra'da Toplandı: Bursa'dan "Daha Yeşil Bir Gelecek" İçin İyi Uygulamalar Takip Edildi

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından her yıl düzenlenen Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı, bu yıl İngiltere'nin başkenti Londra'da gerçekleştirildi.

İki gün süren etkinlikte, şehirlerin sürdürülebilirlik yol haritaları masaya yatırıldı.

Toplantının ana gündem maddeleri arasında, kentlerin ulaşım, ısıtma ve konut sistemlerinde daha temiz ve maliyet etkin enerji kaynaklarının kullanımının yaygınlaştırılması yer aldı.

Ayrıca, uzun vadeli maliyetleri düşürecek, düşük karbon salımlı ve geleceğe hazır konut projelerinin hayata geçirilmesi konuları da değerlendirildi.

İklim değişikliğine uyum sağlama, döngüsel kaynak kullanımını teşvik etme ve atık su sistemlerini modernize ederek sel direncini artırma gibi kritik başlıklar da toplantıda ele alınanlar arasındaydı.

Artan sıcaklıkların etkileriyle mücadelede ısı direncini güçlendirme ve iklim kaynaklı olumsuzluklara karşı yapay zekânın giderek artan rolü de toplantıda detaylıca incelendi.

Londra'daki buluşmaya, Türkiye'den önemli katılım sağlandı.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba'nın yanı sıra Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras da zirvede yer aldı.

Yeşil Şehirler Programı'nın 10. yılını kutladığı bu önemli buluşmada, 'Yarına yatırım yapmak: herkes için yeşil ve dayanıklı şehirler inşa etmek' teması altında çeşitli temaslarda bulunan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, edindikleri izlenimleri aktardı.

Biba, "Londra'da gerçekleşen EBRD Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı'na katılarak geleceğin şehirleri üzerine önemli değerlendirmelerde bulunduk. İklim değişikliğiyle mücadeleden şehir hizmetlerinde yenilikçi çözümlere, düşük karbonlu ulaşım ve altyapıdan yapay zekâ destekli kentsel yönetim uygulamalarına kadar pek çok konuda uluslararası deneyimleri dinleme ve paylaşma imkânı bulduk. Programa Türkiye'den katılan belediye başkanlarımız ile birlikte şehirlerimizin geleceğine dair verimli temaslarda bulunduk. Bursa’mızı daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir haline getirmek için dünyadaki iyi uygulamaları yakından takip ediyor, yeni iş birlikleri için temaslarımızı ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.