Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye'nin önemli tarihi ve kültürel varlıklarından Sümela Manastırı'nda tamamlanan güvenlik ve bakım çalışmalarına ilişkin bilgi verdi.
Bakan Ersoy, manastırın bulunduğu alanda yürütülen ilk aşama çalışmalarının sona erdiğini ve yapının yeniden ziyaretçilere açıldığını açıkladı.
Yapılan çalışmaların temel amacının, hem tarihi dokunun korunması hem de ziyaretçilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması olduğunu belirten Bakan Ersoy, bu kapsamda manastırın bulunduğu sarp yamaçlarda detaylı kaya yüzeyi temizliği gerçekleştirildiğini söyledi.

Ayrıca, yapı çevresinde koruyucu uygulamalar ve peyzaj düzenlemeleri de yapıldı.
Tüm bu süreçlerin bilimsel veriler ışığında, alanında uzman kişilerin görüşleri alınarak ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda ilerlediğini vurgulayan Ersoy, alınan önlemler sayesinde Sümela Manastırı'nın artık daha güvenli bir ortam sunduğunu ifade etti.

Bakan Ersoy, kültürel mirasın gelecek nesillere aktarılabilmesi için gösterilen özenin altını çizerek, "Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz" şeklinde konuştu.
Doğa ve tarihle bütünleşmiş bu eşsiz mirasta ziyaretçileri en güvenli koşullarda ağırlamaya devam edeceklerini ve koruma çalışmalarının aynı titizlikle süreceğini sözlerine ekledi.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.