Sakarya'da ulaşım sorununa neşter vuracak büyük bir proje kapsamında çalışmalar hız kazandı.
Eğitim ve öğretim döneminin tamamlanmasının ardından ertelenen çalışmalar bugün itibarıyla start aldı.
Şehrin iki yakasını ayıran ve yaşamı olumsuz etkileyen hemzemin geçitlerin ortadan kaldırılması hedeflenen projede, Aziz Duran Parkı'nın Donatım bölgesindeki 3.
Geçit'te devasa vinçlerin montajına başlandı.
Bu kapsamlı proje ile Mithatpaşa ile Gar Meydanı arasındaki mevcut hemzemin geçitler tamamen kaldırılacak.
Yerlerine 2 kilometrelik geniş bir yeşil alan kazandırılması planlanıyor.
Bu sayede bölgede yeni bir sosyal yaşam ve nefes alma alanı oluşturulması amaçlanıyor.
Proje, Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce'nin 30 Mart'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Dolmabahçe'de yaptığı görüşmede onay almıştı.
Çalışmaların ilk etabında, tren trafiğinin devam edeceği tünelin inşa edilmesi öngörülüyor.
Ardından zemin iyileştirme çalışmaları yapılacak.
Başkan Yüce, üst taşıyıcı sistemlerin imalatının tamamlanmasının ardından, binlerce kişinin bir araya geleceği sosyal yaşam projesinin hayata geçirileceğini belirtti.

Çalışmalar sırasında trafik akışının aksamaması için geçici düzenlemeler yapılacak, yeni rampalar ve köprüler inşa edilecek.
Böylece trafik ile inşaat çalışmaları birbirinden bağımsız yürütülecek.
Yerin altında yapılacak çalışmalarda da mevcut trafik ve günlük yaşamın kesintiye uğramaması için gerekli önlemler alınacak.

Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.