Manisa Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü, il genelinde kesintisiz ve sağlıklı içme suyu temini için altyapı çalışmalarını sürdürüyor.
Bu kapsamda Yunusemre ilçesine bağlı Akgedik Mahallesi'ndeki TOKİ 2.
Etap bölgesinde yaşanan ve kronikleşen su kesintilerini sona erdirmeye yönelik önemli bir adım atıldı.
Yenileme çalışmaları dahilinde, bölgedeki 1 kilometrelik içme suyu ana şebeke hattı tamamen değiştirildi.
Ayrıca, ekonomik ömrünü tamamlamış olan bina branşman bağlantılarının da yenileneceği belirtildi.
Bu sayede su kesintilerine yol açan arızaların önüne geçilerek, bölge sakinlerine daha güvenilir ve sürekli su hizmeti sunulması amaçlanıyor.
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, teknik incelemeler sırasında yaptığı açıklamada, Akgedik TOKİ bölgesindeki içme suyu altyapısında yıllardır süregelen sorunun kaynağının geçmişteki kalitesiz imalatlar olduğunu belirtti.
Sorunu kökten çözmek için çalıştıklarını ifade eden Dutlulu, "Son olarak hayata geçirdiğimiz 15 milyon TL’lik ihalenin içerisinde, bugün incelediğimiz yaklaşık 1 kilometrelik hat değişimi de yer alıyor. Kronikleşen arızalara neden olan branşmanları ve kot farkı nedeniyle sık sık patlayan boruları yeniliyoruz. Tek bir derdimiz var o da Akgedik’in su sorununu tamamen çözmek. İnşallah bu yatırımımız bölge için önemli bir adım olacak." dedi.
Muhtar ve site yöneticileriyle uyum içinde çalışmaya devam edeceklerini de ekledi.
MASKİ Genel Müdürlüğü'nün yürüttüğü bu çalışmaların tamamlanmasının ardından Akgedik TOKİ 2.
Etap'ın içme suyu altyapısının modern ve dayanıklı bir yapıya kavuşması hedefleniyor.
Projenin, arızalardan kaynaklanan bakım maliyetlerini düşürmesi ve su kayıp-kaçaklarını engellemesi bekleniyor.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.