Bursa'da 180 Lise Öğrencisi Demokrasiyi Tartıştı

Bursa'da düzenlenen üç günlük etkinlikte, 60'ı aşkın okuldan 180 lise öğrencisi bir araya geldi. Farklı siyasi görüşleri temsil eden dört gruba ayrılan gençler, 8 bakanlığın görev alanına giren güncel konuları tartışarak çözüm önerileri geliştirecek. Etkinlik sonunda oluşturulan kanun taslakları bakanlıklara sunulacak.
Bursa'da 180 Lise Öğrencisi Demokrasiyi Tartıştı

Bursa ev sahipliğinde gerçekleştirilen bir programda, 60'tan fazla liseden toplam 180 öğrenci, üç gün sürecek bir demokrasi ve çözüm geliştirme maratonuna katıldı.

Lise öğrencileri, etkinlik kapsamında liberal, merkez sol, merkez sağ ve milliyetçi olmak üzere dört ana siyasi görüş grubuna ayrıldı.

Bu gruplar, belirlenen konular çerçevesinde 8 farklı bakanlığın yetki alanına giren güncel meseleleri ele alacak ve potansiyel çözüm önerileri üretecek.

Programın sonunda, öğrencilerin geliştirdiği kanun taslakları resmi formatta derlenerek ilgili bakanlıklara iletilecek.

Programın açılış törenine, Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin, AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç, AK Parti İl Başkan Yardımcıları Fatma Şahin ve Kamil Bayramiç, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, ASKON Bursa Temsilcisi Bilge Kalın ve Genç ASKON Bursa Şube Başkanı Onur Koçak gibi önemli isimler katıldı.

AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç, konuşmasında fikirlerin en verimli şekilde birlikte tartışılıp konuşulduğunda ortaya çıktığını belirtti.

Organizasyonun gençler için büyük bir fayda sağlayacağını düşündüğünü ifade eden Kılıç, emeği geçenleri tebrik ederek gençlere "Meclis Yemini" ettirdi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin ise açılış konuşmasında gençlerin demokrasi pratiklerini deneyimlemesinin ve ortak akıl yoluyla çözüm üretme yeteneklerini geliştirmenin önemine vurgu yaptı.

Demokrasinin sadece seçimlerden ibaret olmadığını, aynı zamanda dinlemeyi, anlamayı ve farklı görüşlere saygı göstermeyi gerektirdiğini söyledi.

Şahin, bu tür programların gençlere yeni bakış açıları kazandıracağını ve geleceğin Türkiye'sini şekillendireceklerinin altını çizdi.

Başkan Vekili Şahin, bilimin, sanatın, teknolojinin ve toplumsal değişimlerin öncü isimlerinin genellikle genç yaşlarda yola çıktığını hatırlatarak, öğrencilere soru sormaktan ve merak etmekten çekinmemeleri yönünde tavsiyelerde bulundu.

Teknolojiyi tüketen değil, geliştiren bir nesil olmaları gerektiğini belirten Şahin, "Bizler gençlerimize güveniyoruz. Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak daima gençlerin yanındayız. Gençlik Kulübü ve Bursa Kent Konseyi Gençlik Meclisi, gençler için sürekli projeler üretiyor. Günümüz dünyasında teknoloji üreten, geliştiren gençlere ihtiyacımız var. Organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.