Yaz aylarında sıklıkla yaşanan orman yangınlarına karşı toplumda bilinç oluşturmayı hedefleyen önemli bir etkinlik Bursa'da gerçekleştirildi.
Bursa Belediyeler Birliği ve Bursa Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlenen "Orman Yangınları Farkındalık Programı", Barış Manço Kültür Merkezi'nde yapıldı.
Programda, 'Orman Yanarsa Gelecek Susar' mottosuyla, artan orman yangınlarının sebepleri ve bu tür felaketlerin önlenmesi için alınması gereken tedbirler detaylı bir şekilde masaya yatırıldı.
Etkinliğe katılanlar arasında Bursa Belediyeler Birliği Başkanı ve Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Orhangazi Belediye Başkanı Bekir Aydın, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri yer aldı.
Bursa Belediyeler Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, yaptığı konuşmada iklim değişikliğinin etkilerinin giderek daha belirgin hale geldiğini ifade ederek, orman yangınlarının artık sadece bir çevre meselesi olmaktan çıktığını vurguladı.

Yangınların çevre, ekonomi, tarım, su kaynakları, yerleşim yerleri ve toplumsal yaşamı doğrudan etkileyen çok yönlü bir afet riski taşıdığını belirtti.
Başkan Yılmaz, "Koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız yangın afeti birçok şeyi yeniden gözden geçirmeyi gerekli kılıyor," dedi.
Afetlere karşı bütüncül bir yaklaşımla hareket etmek gerektiğini belirten Oktay Yılmaz, uluslararası kabul gören afet yönetimi anlayışının risk azaltma odaklı olduğunu hatırlattı.
Yangın çıktıktan sonra mücadele etmenin önemini kabul etmekle birlikte, yangınların çıkmasını önlemenin çok daha değerli olduğunu söyledi.
Bu noktada yerel yönetimlere, kamu kurumlarına, sivil toplum kuruluşlarına ve vatandaşlara büyük görev düştüğünü ifade eden Yılmaz, "Afetlere dirençli şehirler yalnızca kurumlarla değil, bilinçli toplumlarla inşa edilir. Her kurumun ve her vatandaşın bu mücadelede önemli bir sorumluluğu bulunmaktadır," diye konuştu.

Bursa Belediyeler Birliği olarak belediyeler arasındaki iş birliğini güçlendirme, ortak afet bilincini geliştirme ve şehirlerin dirençliliğini artırma gibi konuları öncelikli görevleri arasında gördüklerini dile getiren Yılmaz, bilgi paylaşımı, koordinasyon ve ortak hareket kabiliyetinin artan dayanıklılık anlamına geldiğini belirtti.
Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan ise, hem Bursa'nın hem de Türkiye'nin geçtiğimiz yıl orman yangınlarıyla zorlu bir mücadele verdiğini hatırlattı.
Kış mevsiminin yağışlı geçmesinin ardından artan otlar ve yüksek sıcaklıkların bu yıl da yangın riskini devam ettirdiğini kaydeden Doğan, tüm vatandaşları yangın riskine karşı daha dikkatli olmaya çağırdı.
Programın, orman yangınlarıyla ilgili farkındalık, duyarlılık ve bilinçlendirme açısından büyük önem taşıdığını ifade etti.
Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan da, orman yangınlarıyla mücadelede en büyük başarının yangını söndürmek değil, hiç çıkmamasını sağlamak olduğunu vurguladı.

Yangınlarla mücadelenin herkesin ortak sorumluluğu olduğunu belirten Şahan, ormanların korunması için herkesin üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerektiğini söyledi.
Program, ilgili kurum yetkililerinin yaptıkları sunumların ardından sona erdi.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.