Başkan Tugay'dan Muharrem Ayı Aşure Etkinliğine Katılım: Dostluk ve İyilik Vurgusu

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği'nin Muharrem ayı dolayısıyla düzenlediği aşure programında vatandaşlarla bir araya geldi. Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi'ndeki etkinlikte konuşan Tugay, Kerbela'yı haksızlığın simgesi olarak nitelendirerek, doğruluk ve iyilik mesajları verdi.
Başkan Tugay'dan Muharrem Ayı Aşure Etkinliğine Katılım: Dostluk ve İyilik Vurgusu

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen bir aşure programına katılarak vatandaşlarla bir araya geldi. Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Yas-ı Matem orucunun sona ermesinin ardından Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen etkinliğe katılan Başkan Tugay, burada yapılan konuşmaların ardından aşure ikramında bulundu. Bu önemli buluşmada Başkan Tugay'a, İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ile dernek yöneticileri de eşlik etti.

Etkinlikte söz alan Başkan Dr. Cemil Tugay, Hacı Bektaş-ı Veli'nin öğretilerinden yola çıkarak birlik ve beraberlik mesajları verdi. Kerbela'yı kabul edilemez bir haksızlık ve zulüm olarak nitelendiren Tugay, bu zulüm karşısında boyun eğmeyen yiğit insanların örnek alınması gerektiğini belirtti. Konuşmasında, "Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın" ifadelerini kullanan Başkan Tugay, Hünkâr Hacı Bektaş-ı Veli'nin "Doğruluk dost kapısıdır" sözüne atıfta bulunarak, dostluğun ve iyiliğin önemine vurgu yaptı. İnsanlar arasındaki dayanışmanın ve zor zamanlarda birbirine destek olmanın altını çizen Tugay, bu anlayışın yaşatılması gerektiğine inandığını dile getirdi.

Başkan Tugay'dan Muharrem Ayı Aşure Etkinliğine Katılım: Dostluk ve İyilik Vurgusu

Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya da etkinlikte bir konuşma yaparak, Başkan Tugay'a katılımlarından dolayı teşekkürlerini iletti. Konuşmaların ardından program, Kerbela'da şehit düşen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar anısına söylenen deyişler ve dönülen semahlarla devam etti.

Programın manevi atmosferi, Alevi dedesi Hamza Takmaz'ın okuduğu aşure duasıyla taçlandı. Katılımcıların hep birlikte eşlik ettiği duanın ardından, Alevi yurttaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşure, Başkan Dr. Cemil Tugay tarafından katılımcılara ikram edildi. Başkan Tugay, bu anlamlı günde vatandaşlarla bir araya gelerek onların lokmasını paylaşmanın mutluluğunu yaşadı.

Kaynak: IGFA

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.