Antalya Büyükşehir Belediyesi, 1700 kişilik ekibiyle 19 ilçenin tamamında yıl boyunca süren yoğun bir vektörle mücadele programı uyguluyor.
Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı'na bağlı Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü ekipleri, bilimsel temellere dayanan ilaçlama çalışmalarıyla sivrisinek, karasinek gibi zararlıların üreme alanlarını hedef alıyor.
Yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte çalışmaların temposu yükseltilirken, temel amaç vatandaşların sağlığını tehdit eden unsurları ortadan kaldırmak ve yaşam kalitesini yükseltmektir.
Mücadele kapsamında sadece kent merkezindeki riskli bölgeler değil, aynı zamanda Manavgat'ın Side Antik Kenti ve turizm alanları gibi hassas noktalar da düzenli olarak ilaçlanıyor.
Dere yatakları, sulak alanlar, yağmur suyu kanalları, rögarlar ve fosseptikler gibi vektörlerin yaşaması için uygun ortamlar titizlikle taranarak ilaçlama yapılıyor.
Antalya Büyükşehir Belediyesi, 365 gün boyunca sahada aktif görev yapan ekipleriyle çevre sağlığını ve insan sağlığını önceliklendiren bir yaklaşımla çalışmalarına ara vermeden devam ediyor.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.