Tarım ve Orman Bakanlığı Sahada Denetim ve Eğitim Faaliyetlerine Yoğunlaştı

Tarım ve Orman Bakanlığı, Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü aracılığıyla tarımsal üretimin her aşamasında denetim ve eğitim çalışmalarını sürdürüyor. Özellikle kahverengi kokarca ile mücadele, pestisit denetimleri ve üreticilere yönelik BReçete uygulaması eğitimleri gibi alanlarda yoğun mesai harcanıyor. Güvenilir ve sürdürülebilir tarım hedefleniyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı Sahada Denetim ve Eğitim Faaliyetlerine Yoğunlaştı

Tarım ve Orman Bakanlığı, ülke genelinde tarımsal faaliyetlerin denetimi ve üreticilere yönelik eğitim programlarını aralıksız sürdürüyor.

Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü'nden yapılan bilgilendirmede, Bakanlığın tarımın her kademesinde üreticilerin yanında yer aldığı ve çiftçilere destek olduğu belirtildi.

Bu kapsamda, zararlılarla mücadeleden tarım ilaçları denetimine, eğitimlerden üretim süreçlerinin takibine kadar pek çok alanda eş zamanlı çalışmalar yürütülüyor.

Tarım ve Orman Bakanlığı Sahada Denetim ve Eğitim Faaliyetlerine Yoğunlaştı

Son yıllarda tarımsal üretim için ciddi bir tehdit oluşturan kahverengi kokarca zararlısına karşı izleme ve takip faaliyetleri titizlikle devam ediyor.

Ayrıca, ürünlerin hasat edilmeden önceki dönemde kalıntı riski taşımasını engellemek amacıyla pestisit denetimleri de büyük bir hassasiyetle gerçekleştiriliyor.

Üreticilere yönelik eğitimler kapsamında, BReçete uygulaması hakkında bilgilendirme çalışmaları sürdürülüyor.

Bu eğitimlerle, bitki koruma ürünlerinin daha bilinçli ve kontrollü kullanılması hedeflenerek, tarımsal practices'in iyileştirilmesi amaçlanıyor.

Bakanlık, "Tarlada, bahçede, eğitimde görev başındayız. Üretimin her aşamasında güvenilir ve sürdürülebilir tarım için çalışmalarımız ülke genelinde devam ediyor" açıklamasıyla sahada yürüttüğü faaliyetlerin önemini vurguladı.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.