Mersin'de Sıcaklar Bastırdı: Toplu Taşıma Araçlarında Klima ve Hijyen Denetimleri Sıklaşıyor

Mersin Büyükşehir Belediyesi, artan sıcaklıklar nedeniyle toplu taşıma araçlarındaki klima kullanımını, temizliği ve diğer kurallara uyumu denetlemeye başladı. Zabıta ekipleri, vatandaşların konforlu seyahati için kurallara uymayan sürücülere cezai işlem uyguluyor.
Mersin'de Sıcaklar Bastırdı: Toplu Taşıma Araçlarında Klima ve Hijyen Denetimleri Sıklaşıyor

Mersin'de hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte, şehir içi toplu taşıma araçlarına yönelik denetimler yoğunlaştı. Mersin Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı ekipler, yolcuların daha rahat ve güvenli yolculuk yapabilmesi amacıyla araçların klimalarının çalışıp çalışmadığını, araçların genel temizliğini ve kapasite aşımlarını titizlikle kontrol ediyor. Bu kontroller, özellikle yaz aylarında toplu taşıma kullanımının artmasıyla birlikte daha büyük önem kazanıyor.

Mersin Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı Trafik Zabıta Şube Müdürlüğü bünyesindeki ekipler, hem rutin denetimlerini sürdürüyor hem de vatandaşlardan gelen şikayetleri anında değerlendiriyor. Trafik Zabıta Amiri Serdar Bozkoyun, yaptıkları denetimlerin temel amacının vatandaşların yolculuk deneyimini iyileştirmek olduğunu belirtti. "Günün belirli saatlerinde duraklarda rutin denetimlerimiz oluyor," diyen Bozkoyun, "Alo 185 Teksin Çağrı Merkezi'ne gelen şikayetleri de anında değerlendirip, sorunlu araçları trafikten ivedi bir şekilde çekerek arızalı klimalarını yaptırmalarını sağlıyoruz" şeklinde konuştu. Bu sayede olumsuzlukların hızla giderilmesi hedefleniyor.

Denetimlerin sadece klima sistemleriyle sınırlı kalmadığını vurgulayan Bozkoyun, araçların fazla yolcu taşıması, sigara içme yasağının ihlali ve kapıların açık seyretmesi gibi diğer önemli konuları da yakından takip ettiklerini aktardı. "Fazla yolcu ve diğer konularda da denetimler yapılıyor," diyen Bozkoyun, "Ayrıca şoförlerimizin sefer esnasında ve araç içerisinde yolcu varken sigara içtikleri tespit edildiği takdirde veya kapısı açık olan araçlara da yine cezai işlem uyguluyoruz" ifadelerini kullandı. Bu kuralların ihlali durumunda ise sürücüler hakkında gerekli cezai işlemlerin uygulandığı bildirildi.

Bu denetimler, Mersin'de toplu taşıma hizmet kalitesini artırmayı ve hem sürücülerin hem de yolcuların belirlenen standartlara uymasını sağlamayı amaçlıyor. Sıcak havalarda klimaların düzenli çalışması, yolcuların konforunu sağlarken, genel temizlik ve diğer kurallara uyum da halk sağlığı ve güvenliği açısından büyük önem taşıyor. Belediyenin bu konudaki kararlılığı, vatandaşların daha iyi bir toplu taşıma deneyimi yaşamasına katkı sunuyor.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.