Manisa'da Sulama Göleti Onarıldı, Çiftçinin Mağduriyeti Giderildi

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Damatlı Mahallesi'ndeki tarım arazilerinin sulama ihtiyacını karşılayan gölette yaşanan deformasyonu onardı. Yoğun yağışlar nedeniyle kullanılamaz hale gelen göletin gövde yapısı güçlendirilerek tarımsal sulama sezonuna yetiştirildi. Bu çalışma ile bölgedeki çiftçilerin mağduriyeti sona erdi.
Manisa'da Sulama Göleti Onarıldı, Çiftçinin Mağduriyeti Giderildi

Manisa Büyükşehir Belediyesi, kırsal bölgelerdeki tarımsal faaliyetleri destekleme ve üreticilerin su kaynaklarına erişimini güvence altına alma hedefiyle sulama tesislerindeki bakım ve onarım çalışmalarını sürdürüyor.

Bu kapsamda, Damatlı Mahallesi'nde bulunan ve çiftçilerin büyük önem verdiği bir sulama göletinde önemli bir iyileştirme yapıldı.

Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı'na bağlı ekipler, mahalledeki üreticilerden gelen talep üzerine harekete geçti.

Geçtiğimiz Şubat ayında yaşanan yoğun yağışlar nedeniyle göletin ana yapısında oluşan hasarlar ve su tutma kapasitesindeki düşüş teknik ekiplerce yerinde incelendi.

Yapılan detaylı değerlendirmeler sonucunda, göletin gövde kesitinin güçlendirilmesi kararlaştırıldı.

Manisa'da Sulama Göleti Onarıldı, Çiftçinin Mağduriyeti Giderildi

Bu güçlendirme çalışmasıyla göletin yapısal dayanıklılığı artırıldı.

Yapılan onarım ve güçlendirme çalışmalarının tamamlanmasının ardından, Damatlı Mahallesi'ndeki tarım arazilerini sulamak için kullanılan gölet yeniden hizmete açıldı.

Bu sayede, yaklaşan sulama sezonunda bölgedeki çiftçilerin herhangi bir mağduriyet yaşaması engellendi.

Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletilen göletin, şiddetli yağışlar sonrasında kullanılamaz hale geldiğini belirtti.

Öziş, "Şubat ayındaki aşırı yağışlar göletimize zarar verdi ve kullanmamızı imkansız hale getirdi. Hemen Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı'na başvurduk. Yapılan incelemelerin ardından hızla onarım çalışmaları başladı ve göletimiz, çiftçilerimizin ihtiyaç duyduğu sulama sezonuna yetiştirildi. Bu süreçte emeği geçen tüm personele ve Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Besim Dutlulu'ya teşekkürlerimi sunuyorum," ifadelerini kullandı.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.