Salihli'deki Damatlı Sulama Göleti Onarıldı, Üreticiler Rahat Nefes Aldı

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli'nin Damatlı Mahallesi'nde yoğun yağışlar nedeniyle zarar gören sulama göletini onararak yeniden hizmete açtı. Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından yapılan güçlendirme çalışmaları sayesinde tarım arazilerinin sulama ihtiyacı karşılanacak ve üreticilerin mağduriyeti önlenecek.
Salihli'deki Damatlı Sulama Göleti Onarıldı, Üreticiler Rahat Nefes Aldı

Manisa Büyükşehir Belediyesi, tarımsal üretimi desteklemek ve çiftçilerin su kaynaklarına erişimini güvence altına almak amacıyla il genelindeki sulama altyapılarında bakım ve onarım çalışmalarını sürdürüyor.

Bu kapsamda Salihli ilçesine bağlı Damatlı Mahallesi'ndeki önemli bir sulama göleti, yaşanan olumsuzlukların ardından modernize edilerek tekrar kullanıma açıldı.

Mahalle sakinlerinin talepleri üzerine harekete geçen Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri, Damatlı Mahallesi'ndeki sulama göletinde incelemeler gerçekleştirdi.

Aşırı yağışların gövde yapısında deformasyona yol açtığı ve su tutma kapasitesini olumsuz etkilediği belirlenen gölette, teknik değerlendirmeler sonucunda gövde kesiti güçlendirilerek yapısal dayanıklılığının artırılması kararlaştırıldı.

Salihli'deki Damatlı Sulama Göleti Onarıldı, Üreticiler Rahat Nefes Aldı

Yapılan kapsamlı onarım ve iyileştirme çalışmalarının tamamlanmasının ardından, Damatlı Mahallesi'ndeki tarım arazilerinin sulama ihtiyacını karşılayan gölet yeniden faaliyete geçti.

Bu sayede, yaklaşan sulama sezonunda bölgedeki üreticilerin herhangi bir aksaklıkla karşılaşmasının önüne geçilmiş oldu.

Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, göletin bölge tarımı için taşıdığı öneme dikkat çekti.

Daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletilen göletin, Şubat ayında meydana gelen şiddetli yağışlar nedeniyle kullanılamaz hale geldiğini belirten Öziş, "Hemen Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı'mıza başvurduk. Yapılan hızlı incelemeler ve başlatılan onarım çalışmaları sayesinde göletimiz, sulama sezonuna yetiştirildi. Emeği geçen tüm personele ve Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Besim Dutlulu'ya şahsım ve mahallem adına teşekkür ediyorum," ifadelerini kullandı.

Etiketler
Gündem

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.