Konya'da toplu ulaşım tarihinin en önemli projelerinden biri olarak gösterilen KONYARAY Banliyö Hattı'nda çevre hassasiyeti ön planda tutularak çalışmalar yürütülüyor.
Meram Gar'dan başlayıp Lojistik Merkezi üzerinden Pınarbaşı'na ulaşacak 23 kilometrelik hattın ilk etabında Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından kesintisiz bir şekilde devam eden imalat çalışmaları yüzde 80 seviyesini aştı.
Projenin çevreye duyarlı bir şekilde inşa edildiğini belirten Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, trenlerden kaynaklanan temel gürültü bileşenlerinin motor, aerodinamik ve ray-tekerlek sürtünmesinden kaynaklandığını ifade etti.
Bu gürültüleri en aza indirmek amacıyla hat kenarlarına geri dönüşüm alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerleri monte edildiğini söyledi.
Bu bariyerlerin demiryolu gürültüsünün dışarı yayılmasını engelleyerek ses yalıtımı sağlamayı amaçladığını dile getirdi.
Toplamda 4 kilometre uzunluğunda kurulacak ses bariyerlerinin 3 kilometrelik kısmının tamamlandığı ve montaj çalışmalarının sürdüğü bilgisi paylaşıldı.
Başkan Altay, toplu ulaşımda şehri en iyi noktaya taşırken vatandaşların da en az düzeyde rahatsız edilmesini hedeflediklerini belirtti.
KONYARAY Banliyö Hattı'nın 2027 yılında hizmete açılmasının planlandığı kaydedildi.
Başkan Altay, bu önemli yatırım sürecindeki destekleri için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt'a teşekkürlerini iletti.
İlk yorumu siz yapın.