Konya Büyükşehir Belediyesi, kent genelinde su temini sorunlarını çözmek ve gelecekteki olası su kıtlığı risklerine karşı hazırlıklı olmak amacıyla kapsamlı bir çalışma başlattı.
KOSKİ Genel Müdürlüğü tarafından planlanan ve 2026 yılı yatırım programı dahilinde ilerleyen projede, toplam 135 farklı noktada sondaj çalışmaları yürütülecek.
Bahar aylarıyla birlikte hız kazanan çalışmalar kapsamında, şimdiden 37 noktada kuyu açma işlemi tamamlanmış durumda.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, yaptığı açıklamada, çalışmaların merkez ve 28 ilçenin tamamını kapsadığını belirtti.
Altay, bu yatırımlarla birlikte su sıkıntısı yaşanan bölgelerdeki vatandaşların kesintisiz içme suyuna ulaşmasının hedeflendiğini vurguladı.
Proje, hem mevcut içme suyu altyapısını güçlendirmeyi hem de yeni su kaynakları keşfederek su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinin ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlıyor.
İklim değişikliği ve kuraklık gibi çevresel etkilere karşı önleyici tedbirler alan KOSKİ, yer altı su kaynaklarını kontrollü bir şekilde hizmete sunmak için sondaj ve kuyu açma faaliyetlerini sürdürüyor.
Bu sayede, özellikle yaz aylarında artan su talebinin karşılanması ve olası su yetersizliklerinin önüne geçilmesi planlanıyor.
Çalışmalar, 19 ilçede 47 farklı noktada devam ederken, toplamda 135 sondaj noktasına ulaşılması hedefleniyor.
İlk yorumu siz yapın.