Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, şehir genelinde kesintisiz su hizmeti sunmak amacıyla önemli yatırımlara imza atıyor.
Kurum, 2026 yılı yatırım programı çerçevesinde, hem merkez ilçelerde hem de 28 ilçede toplam 135 farklı noktada su temin çalışmalarını sürdürüyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, bahar aylarıyla birlikte sondaj çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını bildirdi.
Başkan Altay, şu ana kadar 37 noktada kuyu açım işleminin başarıyla tamamlandığını belirtti.
Güncel olarak ise 19 ilçede, 47 farklı lokasyonda sondaj ve kuyu açma faaliyetlerinin devam ettiğini sözlerine ekledi.
KOSKİ'nin çalışmaları, özellikle su azlığı sorunu yaşayan yerleşim yerlerinin kesintisiz içme suyuna kavuşturulmasını hedefliyor.
Başkan Altay, "Merkez ve 28 ilçenin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinin kesintisiz içme suyuna kavuşturulması için yoğun bir gayret içerisindeyiz" dedi.
Şehir genelinde yürütülen bu yoğun çalışmalarla, su azlığı ve susuzluk riski taşıyan mahallelerde yeni içme suyu kaynakları oluşturulması amaçlanıyor.
Açılan yeni kuyular sayesinde mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesi ve vatandaşların suya kesintisiz erişiminin sağlanmasının en önemli öncelik olduğunu vurgulayan Başkan Altay, "Açılan yeni kuyularla birlikte mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesi ve hemşehrilerimizin kesintisiz suya erişiminin sağlanması ilk önceliğimiz" ifadelerini kullandı.
İklim değişikliği ve kuraklık risklerine karşı proaktif bir yaklaşımla yatırımlarını sürdüren Konya KOSKİ Genel Müdürlüğü, yeni sondaj ve kuyu açım çalışmalarıyla yer altı su kaynaklarını kontrollü bir şekilde kullanıma kazandırıyor.
Bu temin çalışmalarıyla, özellikle yaz aylarında ortaya çıkabilecek olası su yetersizliklerinin önüne geçilmesi hedefleniyor.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.