Konya Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşım alanındaki en önemli projelerinden biri olan KONYARAY Banliyö Hattı'nda gürültü kirliliğini önlemeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor.
Meram Gar'dan başlayıp Lojistik Merkezi ve Pınarbaşı'na kadar uzanacak 23 kilometrelik güzergahta Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından yürütülen banliyö hattı inşaatında, çevresel etkileri minimize etmek amacıyla özel çözümler geliştiriliyor.
Proje kapsamında, trenlerden kaynaklanan gürültünün çevreye yayılmasını engellemek amacıyla geri dönüşüm alüminyum malzemeden akrilik ses bariyerleri monte ediliyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, bu uygulamanın motor ve aerodinamik gürültülerin yanı sıra, ray ve tekerlek sürtünmesinden oluşan sesleri de azaltacağını belirtti.
Hattın kenarlarına yerleştirilen bu bariyerlerle, trenlerin yarattığı sesin dışarıya ulaşması engellenerek önemli bir ses yalıtımı sağlanması amaçlanıyor.
Ses bariyeri imalat çalışmalarının yüzde 80'i aşan projede, toplamda 4 kilometre uzunluğunda bariyer kurulması planlanıyor.
Şu ana kadar 3 kilometrelik bölümün tamamlandığı ve montaj işlemlerinin devam ettiği bildirildi.
Başkan Altay, bu çalışmalarla hem toplu ulaşımda kaliteyi artırmayı hem de vatandaşların yaşamını en az düzeyde rahatsız etmeyi hedeflediklerini vurguladı.
KONYARAY Banliyö Hattı'nın 2027 yılında faaliyete geçmesi planlanıyor.
Başkan Altay, projedeki destekleri için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt'a teşekkürlerini iletti.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.