Yükseköğretimde Mikro Yeterlilikler Dönemi Başladı

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), yükseköğretimde yeni bir dönemi başlatan "Mikro Yeterlilikler Çerçevesine İlişkin Usul ve Esaslar"ı yürürlüğe koydu. Bu düzenleme ile öğrencilerin ve mezunların edindikleri bilgi ve becerilerin tanınması, belgelendirilmesi ve akademik olarak değerlendirilmesi sağlanacak. Mikro yeterlilikler, yaşam boyu öğrenmeyi destekleyerek bireylerin iş gücü piyasasına uyumunu kolaylaştıracak.
Yükseköğretimde Mikro Yeterlilikler Dönemi Başladı

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Türkiye'deki üniversitelerde yeni bir dönemin kapılarını aralayan önemli bir düzenlemeyi hayata geçirdi. "Yükseköğretim Kurumlarında Mikro Yeterlilikler Çerçevesine İlişkin Usul ve Esaslar" bugünden itibaren geçerli olmaya başladı.

Yapılan duyuruya göre, bu yeni sistem sayesinde üniversite öğrencileri ve mezunlarının eğitim süreçleri boyunca veya üniversite dışında kazandıkları bilgi, beceri ve yetkinlikler artık resmi olarak tanınacak, belgelenecek ve akademik ortamlarda değerlendirilebilecek.

YÖK yetkilileri, mikro yeterlilik uygulamasının temel amacının, bireylerin sürekli öğrenme anlayışını güçlendirmek ve dinamik iş gücü piyasasının değişen taleplerine daha hızlı yanıt verebilmelerine katkı sağlamak olduğunu belirtti.

Bu çerçevede, yükseköğretim kurumları artık belirli konularda edinilen yeterlilikleri, kısa süreli ve net hedeflere odaklanan eğitim programlarıyla belgelendirebilecek.

Bu gelişme, öğrencilerin ve mezunların sahip oldukları uzmanlık alanlarındaki bilgi ve becerileri akademik kayıtlarına ekleyerek, gelecekteki kariyer yolculuklarında daha sağlam bir temel oluşturmalarına imkan tanıyacak.

Kaynak: IGF Haber

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.