Konya'da bulunan Meram Down Sendromlu Bireyler Yaşam Destek Merkezi (DOSD Meram), Muharrem ayının anlam ve önemine binaen özel öğrencileriyle birlikte geleneksel aşure etkinliği düzenledi. 10 Muharrem Aşure Günü vesilesiyle merkezin mutfağına giren öğrenciler, aşçı önlüklerini giyerek kendi elleriyle hazırladıkları aşureyi pişirdiler.
Birlik, beraberlik ve paylaşım geleneğinin simgesi olan aşureyi büyük bir heyecanla hazırlayan öğrenciler, bu tatlı lezzeti sevdikleriyle paylaşmanın mutluluğunu yaşadılar.
DOSD Meram'ın neşeli ortamında gerçekleşen etkinlikte, öğretmenlerinin rehberliğinde aşure malzemelerini hazırlayan özel çocuklar, tencerelerde pişen aşureyi dikkatle takip etti.
Pişirme işleminin ardından hazırladıkları aşureleri küçük kaselere dolduran öğrenciler, üzerini özenle süslediler.
Kendi elleriyle hazırladıkları aşureleri ilk olarak tadına bakan öğrenciler, ardından arkadaşlarına, öğretmenlerine, ailelerine ve merkezin çevresinde yaşayan komşularına ikram ettiler.

Etkinlik boyunca kaydedilen renkli görüntüler, çocukların yüzlerindeki heyecan ve mutlulukla dolu anları yansıttı.
Aşure Günü'nün ruhunu en güzel şekilde hissettiren bu özel buluşma, duygu dolu anlara sahne oldu.
Etkinliğe katılanlar arasında DOSD Meram Yönetim Kurulu Üyeleri Hümeyra Saçkesen ve Fatih Çöğen ile Meram Belediyesi Başkan Yardımcısı Ahmet Şenyiğit de yer aldı.
Şenyiğit ve Saçkesen, özel çocukların bu anlamlı gününe ortak olarak onlara destek verdiler ve öğrencilerin hazırladığı aşurelerden tadarak bu özel ana anlam kattılar.
Etkinlik boyunca öğrencilerin aileleri ve öğretmenleri de yanlarında bulunarak onların heyecanını paylaştılar.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.