Muğla Büyükşehir Belediyesi, engelli bireylere yönelik hizmetleri kapsamında özel bir yaz kampı düzenledi.
Menteşe, Marmaris, Milas, Fethiye, Yatağan, Bodrum, Datça, Dalaman ve Ortaca'daki Kısa Mola Merkezlerinden gelen toplam 35 izci, üç gün süren "Melek İzciler Yıldız Oymağı" kampında bir araya geldi.
Kamp süresince izciler, çadır kurma, doğada yaşam becerileri, deniz etkinlikleri, istasyon oyunları, duyusal oyun atölyeleri, film gösterimi, gezi programı ve ateş gecesi gibi birbirinden farklı etkinliklere katıldı.
Kampın ilk gününde katılımcılar, rehberleri eşliğinde çadırlarını kurarak kamp yaşamının temel kurallarını öğrendi ve takım ruhunu deneyimledi.
İkinci gün Fethiye'ye yapılan gezide ise Çalış Sahili'nden bot taksiyle geçerek tarihi Amintas Kaya Mezarları'nı ziyaret eden izciler, kültürel bir gezi gerçekleştirdi.
Kamp, son gün düzenlenen atölye çalışmaları ve hediyeleşme etkinlikleriyle sona erdi.
Bu süreçte izciler, hem yeni arkadaşlıklar kurma fırsatı buldu hem de ekip çalışması, sorumluluk alma ve paylaşım gibi konularda önemli kazanımlar elde etti.
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, engellerin sevgi, dayanışma ve sosyal belediyecilik anlayışıyla aşılabileceğini vurguladı.
Aras, "Engelsiz İzciler projemiz sayesinde farklı ilçelerimizden gelen evlatlarımız Muğla’nın eşsiz doğasında bir araya gelerek hem eğlendi hem de yeni yaşam becerileri kazandı. Birlikte çadır kurdular, takım ruhunu deneyimlediler ve unutamayacakları anılar biriktirdiler," dedi.
Özel gereksinimli bireylerin sosyal yaşamda daha görünür, aktif ve bağımsız bireyler olarak yer alabilmeleri için çalışmalarını kararlılıkla sürdüreceklerini belirten Aras, "Muğla’nın her noktasında vatandaşlarımızın eşit koşullarda yaşamaları için hayatın güzelliklerini birlikte paylaşmaya, engelleri sevgi ve hizmetlerle aşmaya devam edeceğiz," ifadelerini kullandı.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.