Konya'da İlk Granfondo Yarışı Düzenlendi: 565 Sporcu Pedal Çevirdi

Avrupa Bisiklet Başkenti ilan edilen Konya, ilk kez düzenlenen Granfondo Bisiklet Yol Yarışı'na ev sahipliği yaptı. 4 ülkeden ve 42 şehirden 565 amatör ve profesyonel sporcunun katıldığı yarış, Meram Bağları'ndan başlayıp kısa ve uzun parkurlarda gerçekleşti. Etkinlikte dereceye giren sporculara ödülleri verildi.
Konya'da İlk Granfondo Yarışı Düzenlendi: 565 Sporcu Pedal Çevirdi

2026 Avrupa Bisiklet Başkenti unvanına sahip Konya, uluslararası bisiklet etkinliklerine ev sahipliği yapma zincirini bir halka daha ekledi. Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından ilk kez organize edilen Granfondo Bisiklet Yol Yarışı, hem yurt içinden hem de yurt dışından binlerce bisiklet severi bir araya getirdi. Yarışa, Türkiye'nin çeşitli illerinin yanı sıra 4 farklı ülkeden toplam 565 amatör ve profesyonel bisikletçi katıldı. Etkinlik, şehrin tarihi ve doğal güzellikleri eşliğinde sporculara keyifli bir deneyim sundu.

Konya'da İlk Granfondo Yarışı Düzenlendi: 565 Sporcu Pedal Çevirdi

Meram Bağları'ndan start alan organizasyonun başlangıç anında Konya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, Türkiye Bisiklet Federasyonu Yol Bisikletinden Sorumlu As Başkanı Metin Cengiz, Türkiye Bisiklet Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Güler ve Türkiye Bisiklet Federasyonu Eski Başkanı Erol Küçükbakırcı yer aldı. Start düdüğüyle birlikte sporcular, 62,6 kilometrelik kısa parkur ve 94,9 kilometrelik uzun parkurda dereceye girebilmek için pedal çevirdi.

Konya'da İlk Granfondo Yarışı Düzenlendi: 565 Sporcu Pedal Çevirdi

Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, yaptığı açıklamada, Konya'nın 2026 Avrupa Bisiklet Başkenti ilan edilmesinin ardından bu tür organizasyonlara hız verdiklerini belirtti. Koru, "Granfondo'yu Konya'da ilk kez icra ediyoruz. 4 farklı ülkeden, 42 farklı şehirden 565 sporcumuz bugün şehrimizin belli bölgelerinde pedal çevirdiler, çok büyük bir coşku var. Organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Şehrimizin, ülkemizin farklı yerinden gelmiş sporcularımıza teşekkür etmek istiyorum. Hep beraber harika bir organizasyon gerçekleştiriyoruz" ifadelerini kullandı.

Türkiye Bisiklet Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Güler ise etkinliğin ilk kez düzenlenmesine rağmen Konya'nın bisiklet sporuna olan yatkınlığına dikkat çekti. Güler, "Şehrimiz, Avrupa Bisiklet Başkenti, o açıdan bizler adına da çok keyifli oldu. Büyükşehir Belediyesi'nden polisine, jandarmasına kadar herkesin katkısının çok yüksek olduğunu görüyoruz. Bu standart ile sürekli yukarı çekilen bir çıtadan bahsediyorum, bence çok keyifli. Bu sene herkes ilk olacak, nasıl olacak derken sanki çok uzun senelerden beri olan bir yapı gibi algılandı ve önümüzdeki sene için herkes sabırsız. Hatta hemen şimdiden planlar yapılmaya başladı diyebilirim" şeklinde konuştu. Yarışa katılan sporcular da Konya'nın yollarının genişliği ve kalitesi ile bisiklet sürmeye uygunluğunu vurgulayarak, organizasyonun başarıyla tamamlanmasından duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Yarışma sonunda Meram Bağları'nda düzenlenen ödül töreninde dereceye giren sporculara madalyaları ve ödülleri takdim edildi. Kısa parkurda kadınlarda Zale Karakaş birinci, Burcu Kaya ikinci, Buket Demirci üçüncü olurken, erkeklerde Şevket Özer birinciliği elde etti. Murat Uslu ikinci, Muhammed Masum Kaya ise üçüncü sırayı aldı. Uzun parkur erkeklerde Gökhan Uzuntaş birinciliği göğüslerken, Ataman Şekerci ikinci, Demir İnedi üçüncü oldu. Kadınlarda ise Aylin Yüce birinci, Şeniz Pamuk ikinci, Züleyha Dikbaş üçüncü olarak kürsüye çıktı. Genç Erkekler Kategorisi'nde Ahmet Fatih Gül birinci, Efe Eken ikinci, Eymen Dinler üçüncü olurken, Paralimpik Kategorisi'nde Selim Gözber birinciliği kazandı. Ali Kırbaş ikinci, Selman Öksüz ise üçüncü sırayı elde etti.

Konya'da İlk Granfondo Yarışı Düzenlendi: 565 Sporcu Pedal Çevirdi

Kaynak: IGFA

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.