Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklama ile İstanbul'un önemli tarihi yapılarından Sirkeci Garı'nın geleceğine dair müjdeli bir haberi paylaştı.
Gar, kapsamlı bir dönüşüm projesiyle yeniden şehrin kültür ve sanat yaşamına entegre edilecek.
Avrupa'ya açılan tarihi bir kapı olarak bilinen Sirkeci Garı'nın, özgün mimarisinin korunarak kültür ve sanat etkinliklerine ev sahipliği yapacak bir merkeze dönüştürüleceği bildirildi.
Bakan Ersoy, yapının ulaşım işlevini sürdürmesinin yanı sıra, bünyesinde barındıracağı kütüphaneler, sergi salonları, sanat galerileri ve tiyatro gibi çeşitli mekanlarla bir kültür adası kimliği kazanacağını ifade etti.
Bu yeniden işlevlendirme projesiyle, Sirkeci Garı'nın sadece bir geçiş noktası olmaktan çıkıp, gün boyu ziyaretçilerin vakit geçirebileceği, sosyal ve kültürel etkileşimin merkezi haline gelmesi amaçlanıyor.
Bakan Ersoy, "Şehrin hafızasında özel bir yere sahip olan bu tarihî mirası, gelecek nesillere yaşayan bir kültür alanı olarak bırakacağız," sözleriyle projenin önemini vurguladı.
Projenin temel hedeflerinden biri, Sirkeci Garı'nın İstanbul'un kültürel ve sanatsal dokusuna yapacağı katkıyı en üst düzeye çıkarmak ve kentin tarihi kimliğini geleceğe taşıyan önemli bir simge olarak konumlandırmaktır.
İlk yorumu siz yapın.