Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, can ve mal güvenliğini sağlamaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor.
Bu kapsamda, özellikle yaz aylarında artan yangın tehlikesine karşı çeşitli önlemler alan ekipler, Hamzabeyli Köyü'nde kadınlara yönelik 'Yangın Güvenliği' konulu bir eğitim gerçekleştirdi.
Eğitim programında, katılımcılara yangınların nasıl çıktığı, bu riskin nasıl önlenebileceği ve bir yangın anında yapılması gerekenler detaylı bir şekilde aktarıldı.
Teorik bilgilerin yanı sıra, yangın söndürme tüplerinin doğru kullanımı konusunda pratik uygulamalar da yapıldı.
Kadınlar, aldıkları bu eğitimle birlikte olası bir yangın durumunda sergileyecekleri doğru davranışları öğrenmiş oldu.
Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı İtfaiye Eğitim Şube Müdürlüğü'nde görevli İtfaiye Çavuşu Raşit Duranoğlu, kentte yaşanabilecek olası afetlere karşı çeşitli eğitimler verdiklerini belirtti.
Duranoğlu, Hamzabeyli'deki eğitim hakkında şunları söyledi: "Bugün burada yaptığımız eğitimde ise; ‘Yangın nedir, yangın nedenleri nelerdir, yangın sınıfları nelerdir, yangın sönme tüpleri nasıl kullanılır?’ konularına değindik. Eğitimimiz ilk önce teorik olarak geçti, daha sonrasında dışarıda pratiğini de yaptık."
Yangınla mücadelede alınacak önlemlerin ve bu konudaki bilincin önemine vurgu yapan Duranoğlu, "Yangınla karşılaşma durumunda can ve mal kaybını önlemek ya da en aza indirmek için eğitimler çok değerli. Yangın söndürme tüpleri de bizim için çok önemli. ‘Tüp nasıl kullanılır, hangi sınıflara müdahale edebilirim, doğru kullanım şekli nedir?’ gibi eğitimlerde de kullanma şeklini öğrenmemiz lazımdı ve biz de bu eğitimi verdik."
Duranoğlu ayrıca, özellikle çocuk güvenliğinin yangınla mücadeledeki hassas noktalarından biri olduğunu hatırlattı.
Katılımcılara, 13 yaşına kadar çocukların evde yalnız bırakılmaması gerektiğini ve kısa süreli gözetimsizliklerin bile ciddi sonuçlar doğurabileceğini anlattı.
Mersin'in sıcak iklimi göz önüne alındığında, havaların ısınmasıyla ormanlık alanlarda yangın riskinin arttığına dikkat çeken Duranoğlu, "Ormanlık alanlarda yangınlar çok fazla artmaya başladı, vatandaşlarımız bu konuda bilinçli olması lazım. Bizler şehir merkezinden, en ücra yerlere kadar yangın eğitimi vermeye gidiyoruz ve vatandaşlarımızı bu konuda bilinçlendiriyoruz." dedi.
Vatandaşlardan ormanlık alanlara girişin 15 Mayıs ile 30 Ekim tarihleri arasında yasak olduğunu hatırlatan Duranoğlu, şu ricada bulundu: "Vatandaşlardan ricamız; çalı, çırpı yakmamaları, anız yangınlarına sebep olmamaları ve harici olarak kamp, piknik için özel olarak ayrılan yerlerde bu işlemlerini yapmalarını istiyoruz. Ormanlık alanlarımızı bu konuda kullanmalarını tavsiye etmiyoruz. Çünkü ormanlar bizim geleceğimiz ve orada yaşayan canlılarımız var." Duranoğlu, Mersin'in ormanlarıyla daha da güzel olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak: IGF Haber
İlk yorumu siz yapın.