Orta Doğu'da Tansiyon Yükseldi: Ateşkes Sonrası İlk Saldırı Hürmüz Boğazı'nda

Orta Doğu'da ilan edilen ateşkesin ardından gerilim yeniden tırmandı. Hürmüz Boğazı'ndan geçen ABD bayraklı bir kargo gemisi İHA saldırısına uğradı. Saldırıya karşılık veren ABD ordusu İran'ın bölgedeki üslerini hedef aldı. İran Devrim Muhafızları ise ABD üslerine füze ile yanıt verdi.
Orta Doğu'da Tansiyon Yükseldi: Ateşkes Sonrası İlk Saldırı Hürmüz Boğazı'nda

Bölgedeki ateşkes anlaşmasının ardından Ortadoğu'da yeniden alevlenen gerilim, Hürmüz Boğazı'nda yaşanan bir saldırıyla doruk noktasına ulaştı. Dün, uluslararası deniz trafiğinin yoğun olduğu stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yapan ABD bayraklı bir kargo gemisi, kimliği belirsiz İHA'ların hedefi oldu. Saldırı, bölgede barış umutlarının tazelendiği bir dönemde endişelere yol açtı.

Bu İHA saldırısının ardından ABD ordusu hızla harekete geçti. Amerikan güçleri, İran'ın Hürmüz Boğazı çevresinde konuşlu bulunan askeri üslerine karşı bir dizi karşı saldırı düzenledi. Saldırılar, bölgedeki askeri hareketliliği artırırken, tansiyonun daha da yükselmesine neden oldu.

ABD'nin düzenlediği saldırılara karşılık veren İran Devrim Muhafızları Ordusu da boş durmadı. İran güçleri, bölgedeki ABD askeri üslerine yönelik füze saldırıları ile yanıt verdi. Bu karşılıklı saldırılar, Ortadoğu'daki mevcut hassas dengelerin yeniden bozulabileceği endişelerini artırdı.

Yaşanan gelişmelerin ardından İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, sosyal medya üzerinden bir açıklama yaptı. Azizi, ABD'nin ateşkes anlaşmasını ihlal ettiğini belirterek, "Pişman olacaklar. " ifadelerini kullandı. Bu açıklama, İran'ın bölgedeki gelişmeler karşısındaki sert tutumunu ortaya koydu.

Kaynak: IGFA

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.